Автор Тема: 2010-08-05, Свещеният огън, СБ, 27.08.1926г.  (Прочетена 1668 пъти)

Неактивен aneta

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 136
    • Профил
2010-08-05, Свещеният огън, СБ, 27.08.1926г.
« -: август 05, 2010, 02:08:37 am »
Свещеният огън, СБ, 27.08.1926г.

Цитат
Аз наричам пробудена душа тази, която съзнава не само дълга към себе си, както и дълга към своите ближни, но която съзнава и своя най-главен дълг – към Бога. Или да предам същата мисъл в друга форма. Пробудена душа наричам тази, в която силно живее желанието да обича Бога.
...
Има нещо тайно във всяка душа, което даже и другите не подозират, но Бог, Който вижда цялата вечност, вижда какво може да излезе от всяка душа. Вие може да гледате една душа, че е бедна, страдаща, без никакво външно величие, но Бог обръща специално внимание на тази душа.
...
В Бога се крият вътрешните методи за пречистване на човешките души. Тези методи представляват Божествения огън, в който Бог постоянно ни слага. Този огън е Божествената Любов.
...
Ако ние вложим нашите мисли и чувства в нашата душа, ще видим, че те не се развиват при един и същ огън. За да бъдеш милостив, трябва да знаеш какъв огън да употребиш. За да бъдеш благоразумен, трябва да знаеш какъв огън да употребиш.
...
Ако нямаш този свещен огън в себе си, нищо не можеш да постигнеш. Аз го наричам „свещеният огън“, който възкресява човешките души. Когато ние съзнаваме, че имаме този Божествен огън, от нас може да стане всичко.
...
Ние, които сме достигнали до това развитие, можем да кажем, че откакто светът е създаден, никога не е имало по-добри условия от сегашните за проявяването на Словото Божие и на човешките добродетели, за сближение на хората, за проявяване на Божията Любов, на Божията Мъдрост и на Божията Истина. И ако ние днес страдаме, то е по причина на преизобилието, което имаме. Съвременните хора са станали толкова егоисти, че забравят всичко наоколо си. Това не се отнася само до светските хора, но и до религиозните, които служат на формата. Такава опасност има и за духовните хора.
...
Ние вярваме повече на външното внушение, отколкото на вътрешното. Ще ви кажа какво нещо е внушението. Например, вие сте тъжен. Отидете в някое общество, в което хората са весели. Заразявате се и вие и ставате весели. Това е външно внушение. Щом се отдалечите от това общество, вашата тъга отново ви обхваща. Тя се явява като един червей във вас. Това е внушението на злото. ...Трябва да знаете, че това, което Бог е вложил във вас, никой не може да ви го отнеме! Оттук може да кажем същото и за онзи свещен огън, за онази свещена идея, която Бог е вложил в нас. Няма сила в света, която може да изгаси този огън, да отнеме тази идея. Когато изпаднете в изкушение, в противоречие, в съмнение, вярвайте в тази свещена идея, вярвайте в Бога.

Неактивен aneta

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 136
    • Профил
Re:2010-08-05, Свещеният огън, СБ, 27.08.1926г.
« Отговор #1 -: август 10, 2010, 11:17:27 am »
Цитат
Ще ви обясня защо днес хората грешат.

Отива една религиозна сестра при един министър и му казва: „Знаеш ли, Господ ме прати да ти кажа, че трябва да се съвземеш и да живееш по Бога!“ Той ѝ казва: „Моля ти се, кажи ми какво да правя?“ – „Не зная, Господ чрез мен ти казва, че ти трябва да намериш пътя и да живееш така, както Христос иска.“ – „Добре, щом казваш, че си пратена от Бога, кажи ми нещо! Аз нищо не зная за Христос.“ – „Ще четеш Евангелието, защото в съдния ден ще даваш отговор пред Бога.“ И след това тази сестра отваря вратата и си излиза.

Ще ви приведа още един пример. Друга една сестра отива при една бедна вдовица в София, която три дни нищо не яла и се молила на Бога, дано ѝ помогне някак. Тази сестра взела със себе си пълна торбичка с хляб и сиренце, млечице, плодове. Наклажда огън, стопля вода, измива децата ѝ, облича им нови дрешки, които тя сама е донесла, изчиства къщата ѝ и казва: „Хайде днес да имаме едно хубаво угощение! Отдавна не сте яли хубаво“. Започват всички да ядат, да пият топлото млечице и нищо не говорят за Христос. Тази бедна вдовица прегръща своята благодетелка и ѝ казва: „Колко си добра! Радвам се, че Господ те доведе“. Тази бедна жена нищо не разбира от Евангелието, но в душата ѝ се събужда нещо и тя казва: „Аз виждам Божията милост, видях как Господ отговори на моята молитва“.

Кой от двата примера е по-добър? И единият е добър, и другият е добър. Това са различни методи на работа. Казвам: всички методи, които прилагаме са добри, но ще дадат добри резултати само тогава, когато вложим в тях Божествената свобода и когато са продиктувани от онзи свещен Божествен огън, който гори в душата ни. Само тогава ние ще имаме влияние върху себе си и върху света.

На мен по ми допада втория метод. Първият ми се струва доста остър и груб. Да кажеш на един човек, който не знае нищо за Христос - чети Евангелието и да си тръгнеш....? При мен това би имало обратен ефект. :) Не знам какво е станало с този министър  и дали е отворил Библията, но възможно е заплахата да е подействала? Зависи доколко е горял Свещеният огън в сестрата, която е занесла Божието послание до министъра.

Първият метод ми се струва старозаветен - метод на заплахата, на страх от Бога. Като, че ли доста последователи на Учителя го предпочитат. Много от пишещите в този форум, а и в други братски сайтове си избират цитати от беседи на Учителя в които преобладава заплахата - какво ще ни се случи ако не вървим в правия път. Извадени от контекста на беседата, тези цитати повече плашат хората, които не са запознати с учението. Понякога, четейки такива цитати се питам - огънят който гори в слагащите ги дали наистина е свещен...?

Вторият метод е метод на Любовта, новозаветен. Нахрани първо гладния, а след това му говори за Словото. Той като, че ли повече действа? Това е забелязано от мисионерите на разни християнски църкви и секти, които доста често го прилагат. Явно са разбрали, че заплахата при съвременните хора много рядко върши работа. :)