Автор Тема: За размислите върху мисли от Учителя  (Прочетена 2280 пъти)

Неактивен admin2

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 411
    • Профил
 Често съм слушал ,че някоя мисъл от Учителя е дълбоко развълнувала някои от четящите лекциите му.Дори нещо повече.Някой е корегирал съществено своето поведение /към по-добро/.
 Такива мисли не се планират.Те не са /в повечето случаи/ и в мислите за всеки ден ,или в поредната беседа.
  Те просто са поредната лъжичка духовна сила ,която ни се дава.Много често ни обхваща радост и искаме да я споделим с другите.
  Но има и моменти ,когато сме объркани.Знанията ни не са достатъчни ,за да разберем по-дълбокия смисъл на текста.Защото беседите и лекциите на Учителя имат, подобно на Библията, различни пластове.Тогава ни се иска да чуем и друго тълкуване.Нашето не ни е достатъчно.
  Нека тук бъде едно от местата за споделяне на мислите ни по отношение на някои текстове от Учителя.
  Не се притеснявайте да пишете.Няма да поставяме оценки.По-важна е искреността.
И стремежът да се развивате.
  
« Последна редакция: април 18, 2010, 02:51:35 am от admin »

Неактивен Никола Дамянов

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 112
    • Профил
Re:За размислите върху мисли от Учителя
« Отговор #1 -: април 19, 2010, 07:46:58 am »
Много хубав раздел е този - "Размисли върху мисли от Учителя", който може би "зрееше" отдавна, но никой не се осмеляваше да го направи.  :)
Има ли човек който да каже, че е нямал "проблем" с някой текст от Беседа? Текст, който не е бил разбираем напълно или текст, който не ни е въвеждал в известно противоречие.
Навярно с времето, подобни "проблемни" места намаляват с човешкото усъвършенстване, но съм убеден в едно - "неяснотите", ако не се изчистват своевременно, то това е основна предпоставка човек да се "спъне" или да се изкуши крачейки по своя Път - респективно, така човек проваля някой важен свой изпит.

В този ред на мисли, за себе си мога да кажа, че ми се е случвало преди 13-15 години да ходя специално на София или други краища на страната, за да проведа разговор с някой възрастен брат (живял на Изгрева). Доста неща съм консултирал, за доста неща съм разпитвал,...а най-ценни са били винаги допълнителните гледни точки, за проблема, върху който съм работил за момента. Човек винаги трябва да търси достатъчни потвърждения, които да направят убежденията му силни и непоколебими - така Пътя е много по-лек и приятен. Поне при мене се получава така! :)

От днешна гледна точка с Интернет и подобно виртуално общуване като тук, нещата са изключително улеснени. Плюс това имаме и голям набор от спомени (над 20 тома са само "Изгревите"), а да не говорим, че с търсачка и ключови думи, могат да се намерят много бързо сходни цитати в хиляди Беседи от библиотека "Триъгълник", например.
Невероятни улеснения, нали?
На всичко отгоре като прибавим и това, че човек може просто да сподели (да попита!) ТУК, и във връзка с това още десетки чифтове очи да търсят и десетки глави да дават различни гледни точки и опит,  това си е направо Благодат...  :)

Накрая едно конкретни предложения -
1.Всяка нова тема от раздела да започва с заглавието на самата Беседа, от където е  даденият цитат, породил въпрос или въпроси.
2.Да се отговаря винаги КОНКРЕТНО на въпросите и да се придържаме максимално към тях, а не да коментираме цялата Беседа или какво друго ни е направило впечатление.

Правя тези предложения, защото много често съм срещал отговора на въпросите във самата Беседа, но те по някога са "скрити" и за момента не ни се откриват. От друга гледна точка пък така формулираните теми ще са по-целенасочени, до колкото това е възможно, и ще са по-"леки" за четене, ако някой ги разлиства в бъдеще...

Още един път поздрави за добрият раздел.

Желая на всеки, който си е задал въпроса тук, да получи максимално Светлина за нещата, които го вълнуват.


 


Неактивен Rusi

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: За размислите върху мисли от Учителя
« Отговор #2 -: февруари 10, 2012, 08:13:39 pm »
"Разбиране

Формите са обвивката. Те не смущават ученика.
Той търси вечната идея, която работи в тях и им дава цена.
Така той се свързва с областта на Духа, с вътрешния живот на битието."

Из "Свещени думи на учителя"

*Формите* това са обекти от нашия свят, които пречупват или отразяват
светлината. Те са течни, твърди или газообразни и могат да бъдат изследвани
с помощта на нашите слух, зрение, обоняние, вкус, допир. Тези обекти
възприемаме по определен начин, като определяме техните параметри.
Та тези форми *са обвивката*. Щом са обвивка, значи съдържат нещо, така
както кожата ни съдържа, мускулите и всички други системи и органи на тялото.
*Не смущават ученика*. Какво значи да е някой смутен? *С Мутен* или *С Мътен*.
То значи да се размъти мисълта, така както се размъти водата, като ровим
с прът по дъното на някой извор. Той става мътен, а не бистър, какъвто е бил
преди това. Значи да не се смути някой означава да не му се размъти ума, да
не се остави да му разбъркат дъното на извора с прът.
Формите могат замътят всеки друг ум, но не и този на *ученика*.

Ученикът *търси вечната идея в тях*. Вечно е духовното, Божественото. *Идея*,
първоначален замисъл, извор на дадено проявление, план, код. Значи *Той*
търси Божественият първоначален замисъл във формите и знае, че именно този
първичен код дава истинската им стойност *и им дава цена*. Единствено в
Божествения първоначален план може да се разбере смисълът на съществуването
на формите. Това вече се знае от ученика, който освен това е вече на път и
търси вечната идея в тях правейки си равносметка за ролята им в този план.

*Така той се свързва с областта на Духа*. Гледайки по този начин на проявеният
наш свят ученикът се свързва(неговата душа получава пряк контакт) с този свят,
в който се създават и подреждат идеите(*областта на Духа*)  Ако заменим думата
идеи с план, можем да кажем, че това е света, където се чертае планът за действие
в проявения свят или с други думи казано *вътрешния живот на битието*. Ученикът
се свързва с причните за проявата на дадени сили в света формите. Получава
разбиране за съществуването на живота. За това тази мисъл е и озаглавена
*Разбиране*


Сърдечен поздрав!