Автор Тема: 2010-02-26 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926  (Прочетена 3865 пъти)

Неактивен Васил Василев

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 114
    • Профил
    • Ел. поща
 26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926

Упражнение - Медитация - мислено пътуване до Слънцето (свързване с магнетичните течения между Земята и Слънцето)
Цитат
Сега, мислено ще направим едно пътешествие до слънцето и назад: 5 минути отиване и 5 минути връщане назад. Ще вдигнете и двете си ръце нагоре, малко отворени, с дланите една срещу друга. Дясната ръка остава горе, а лявата сваляте долу. Тъй, както сте, тръгвате от земята за слънцето. Като започнете да се връщате назад, променяте ръцете си: лявата вдигате нагоре, а дясната сваляте долу. Като слезете на земята, сваляте и лявата ръка при дясната; двете ръце поставяте една срещу друга, за да се свържете с магнетическото течение, което постоянно иде от слънцето към земята. Във време на упражнението ще гледате да се освободите от всякакви тревоги и безпокойствия; отидете ли до слънцето с всички ваши смущения, вие ще се свържете с известни отрицателни течения, които ще ви въздействат дисхармонично. Значи във време на цялото пътешествие, което ще трае всичко 10 минути, вие ще оставите багажа си на земята и на връщане ще си го вземете.
“.


Теми:
Цитат
(Четоха се темите: „Най-старото дърво в света“, „Колко клетки има в човешкия мозък“ и „Най-силната дума в българския език“.)
Следващия път пишете върху темата: „Произход на сините и на черните очи


Цитат
Какво ще получите, ако повдигнете единицата и двойката на квадрат? Значи колко ще се получи, ако имате (1+2)2?  


-> 32=9   -  число - символ на завършеност, на готов резултат.

Цитат
Единицата, повдигната на квадрат, дава единица. Числото 2, повдигнато на квадрат, дава 4. Какво ще получите, ако вземете сумата от следния бином в квадрат: (2+4)2?


-> 62=36  -  нумерологично нормализирано 3+6=9, отново завършеност и краен резултат.

Цитат
Как ще представите геометрически 42?


-> Едно възможно графично интерпретиране е четириъгълник с два кръстосани диагонала. Механично погледнато това е една стабилизирана правоъгълна рамка, тя е устойчива на външни влияния и може да се приеме за символ на вътрешна стабилност.
« Последна редакция: март 13, 2010, 02:12:56 am от vasil »

Неактивен Васил Василев

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 114
    • Профил
    • Ел. поща
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #1 -: февруари 27, 2010, 05:48:01 pm »
Мотиви от лекцията:
Цитат
Всеки човек най-първо трябва да заработи за постигане на същественото в себе си. Не се наемайте да постигнете изведнъж всичките добродетели. Достатъчно е всяка година да придобивате по една добродетел. Ако работите съзнателно, за 25 години вие ще придобиете много нещо... Човек с 25 добродетели е йога вече. Стане ли човек йога, достатъчно е само да вдигне ръката си, и живата природа ще му отговори. Тя го познава и затова отговаря на всички негови желания.

Трудно е да забележиш един растеж в продължение на 25 години. Трудно е да го поддържаш жив. Трудно е да го дочакаш. Трудно е да запазиш вярата си в него - в растежа, който Живият Бог в теб произвежда.
А изпълни ли се душата ти с многоценните бисери на Добродетелите, ти вече си станал истински човек - такъв, който се пише с главна буква.
Интересно е и ползването на понятието / званието "Йога" в смисъл "Ученик" и "Посветен"... Какво ли е искал да ни каже Учителя с това? А дали на беседата не са присъствали в ефирните си тела и някои йоги, към които това изречение е отправено?
Както ида е, в този мотив иде реч за концентриране върху важното и същественото. Следващия мотив ни предупреждава да не отклоняваме вниманието и силите си в непродуктивни пътища

Мотиви от лекцията:
Цитат
Някои казват, че през 26-та година светът щял да загине. Не се занимавайте с такива въпроси. Светът няма да се свърши нито в 26-та, нито в 27-ма години; през тези години няма да има нито земетресения, нито градове ще изчезват.
...
Един ден, обаче, ще станат земетресения, ще има големи бури, градове ще потънат и т.н. Кога ще стане всичко това? – Когато градовете умрат. Те умират така, както и хората. Истинският пророк трябва да предсказва бъдещето, но доброто, което идва. Той трябва да предскаже, например, че се създава нов континент, в който хората пак ще живеят. Значи те няма да умрат, но ще преминат от един свят в друг.
...
Много от окултните ученици са лековерни, както и светските хора. Те четат писаното по вестниците върху разни въпроси, слушат какво се говори в школата и от всичко това образуват каша. Казвам: Окултният ученик трябва повече да мисли, по-малко да говори. Щом прочетете някой вестник, задръжте новините в себе си. Не бързайте да ги споделяте с другите, защото те още не са проверени. Днес четете едно, утре го опровергават. Къде е Истината тогава? Защо като четете новините от вестниците, бързате да ги споделите и с другите хора, а като прочетете нещо от Библията, не споделяте с ближните и с познатите си? Ако споделяте нещо от Библията, ще ви нарекат глупав, назадничав човек. Пълните ли умовете си с разни сензации от вестниците, вие няма да се домогнете до Истината, понеже платното на мозъка ви ще бъде зацапано от безполезни и ненужни работи.


Да обърнем вниманието си към съвременния свят, 2010г. Предстоящ край и/или драматична промяна на света; вестникарски шумотевици; книги посветени на сензационни теми; темата "2012г." с всичките и вариации - видно е, сензациите и напрегнатото очакване на апокалипсис в общественото мение не започват от днес. Учителя обаче ни предупреждава недвусмислено:

Цитат
Освободете мозъка си от ежедневните новини на вестниците. Вестникарските съобщения оставяйте за хора, чийто мозък не е зает с по-високи интереси. Четете ли вестници, спирайте се върху хубавите неща от тях, както пчелите събират сладките сокове от цветята. Във вестниците има и хубави статии, които заслужават да бъдат четени. Всичко останало, било по вестниците, било в други книги, оставяйте вън от вашето внимание, защото тези неща нарушават мира и равновесието на човека, развалят общото му разположение, а понякога даже и от Бога го отдалечават.


Всеки, който поставя важността на физическото си оцеляване и страха от неизвестностите над вярата и упованието си в Бога, става лесна играчка в ръцете на силите, боравещи със средствата за масово осведомяване. Сили, враждебни на човешкото развитие.
Нужна е стабилност, самообладание, за да се върви неотклонно към целта. А целта е придобиването на огърлицата от добродетели - ни повече, ни по-малко. Преди няколко лекции имаше дадена тема за  самообладанието. Ето- това е то - да правиш каквото е нужно, да запазваш контрол над действията си и спокойствие на ума и сърцето си независимо от външните обстоятелства. Имаш ли самообладание, ти си свободен. Нямаш ли такова - вестниците и телевизиите ще ти внушават и определят твоето повдение без сам да усещаш.
« Последна редакция: февруари 27, 2010, 06:02:07 pm от vasil »

Неактивен aneta

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 136
    • Профил
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #2 -: февруари 28, 2010, 03:03:19 am »
Василе, и на мен ми направиха впечатление тези думи:
Цитат
Пълните ли умовете си с разни сензации от вестниците, вие няма да се домогнете до Истината, понеже платното на мозъка ви ще бъде зацапано от безполезни и ненужни работи.

Не знам как е било през 1926 г., но сега информационното замърсяване е скочило многократно. Което означава, че платното на мозъка на човек, живеещ в 21 век е много повече зацапано от това на неговите прадеди от началото на миналия век. В този смисъл, написаното от теб в друга беседа за самообладанието е много важно като спирачка пред неблагоприятните външни влияния, които нарастват направо в геометрична прогресия.  Въздържанието, като част от самообладанието също изпълнява своята роля.

Но тук аз се сблъсквам с едно противоречие – как да бъда все пак информирана за света около мен без да замърсявам ума си с разни глупости. Отваряйки вестник в реалното или виртуалното пространство, просто няма начин погледът ми да не "снима" разни сензационни новини, които понякога са толкова силни, че без да имам желание, се забиват в съзнанието ми и започват да дълбаят. Същото е и с информацията от телевизията и радиото. :(

« Последна редакция: февруари 28, 2010, 03:06:59 am от aneta »

Неактивен Ирина - Horus

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
    • "Център Хорус - Horus"
    • Ел. поща
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #3 -: февруари 28, 2010, 05:35:30 am »
Но тук аз се сблъсквам с едно противоречие – как да бъда все пак информирана за света около мен без да замърсявам ума си с разни глупости. Отваряйки вестник в реалното или виртуалното пространство, просто няма начин погледът ми да не "снима" разни сензационни новини, които понякога са толкова силни, че без да имам желание, се забиват в съзнанието ми и започват да дълбаят. Същото е и с информацията от телевизията и радиото. :(

Здравей, Ани!
Личното ми мнение е, че едно нещо може да ни зацапа външно, но не и вътрешно - зависи от нас.
Навремето, когато учех и работех като журналистка (от 1994 до 2005) - аз бях в епицентъра на социалните събития и дори "правех" новините. Едновремено с това, това бяха и най-силните ми години по духовно обучение, когато бях изцяло отдадена на личностното си развитие.
Именно цялата тази "мръсотия" и дори бих казала дезинформация - спомогнаха за моята устойчивост и каляване на волята ми, за намиране на собствената ми идентичност и кристализация на способностите ми. Научих се да приемам света какъвто е и хората в цялото им многообразие.. но, нищо не ме задължаваше да съм като тях, нали така :)
Впоследствие, се отдадох на съвместяване на личностното ми развитие с това да оказвам помощ на хората в личен план, доколкото ми стигат знанията и уменията. Защото човек също се учи, когато учи някой друг. А можеш да учиш другите на нещо, само ако самият ти си "бил там". Знам, че от позицията на учител - ме разбираш отлично :)
"Мръсотията" винаги ще я има около нас. Но, винаги можем да се "измиваме" от нея и да се опазим чисти. Учителят е дал подробни и точни методи за това.
« Последна редакция: февруари 28, 2010, 05:37:30 am от Ирина - Horus »

Неактивен Васил Василев

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 114
    • Профил
    • Ел. поща
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #4 -: февруари 28, 2010, 08:21:44 am »
Но тук аз се сблъсквам с едно противоречие – как да бъда все пак информирана за света около мен без да замърсявам ума си с разни глупости. Отваряйки вестник в реалното или виртуалното пространство, просто няма начин погледът ми да не "снима" разни сензационни новини, които понякога са толкова силни, че без да имам желание, се забиват в съзнанието ми и започват да дълбаят. Същото е и с информацията от телевизията и радиото. :(

Цитат
Четете ли вестници, спирайте се върху хубавите неща от тях, както пчелите събират сладките сокове от цветята. Във вестниците има и хубави статии, които заслужават да бъдат четени. Всичко останало, било по вестниците, било в други книги, оставяйте вън от вашето внимание,
(от същата лекция)

Ами това което си мисля е, че въпросът никак не е тривиален. Противоречието е налице - ето на, духовния човек трябва да бъде добре осведомен, Учителя например е слушал радио BBC и е чел някои вестници (може би по-рядко от радиото). Как да си изградиш филтър, за да не се подвеждаш, а същевременно да не се лишаваш от полезната за теб актуална информация...

Светът на фактите е по-нисък от светът на законите, който от своя страна е по-нисък от света на принципите. Фактите ,с които си имаме работа, трябва да минат през ситото на нашето разбиране за духовния свят (закони) и за Божествения свят (принципи). Когато нещо отвътре ни подсказва че дадено фактическо твърдение е истина, то това твърдение трябва да  е в съгласие и с двата по-горни свята. И това говорещо ни същество отвътре е разумното сърце, т.е. интуицията съюзена с ума. В духовния свят много гласове могат да говорят на човека, но той има средствата да различава техния произход достатъчно надеждно.

Иначе всяко противоречие по диалектичния закон за отрицание на отрицанието води до развитие :)
« Последна редакция: февруари 28, 2010, 08:34:10 am от vasil »

Неактивен aneta

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 136
    • Профил
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #5 -: февруари 28, 2010, 10:05:22 am »
Благодаря на Ирина и Васил за отговорите. :)

Ирина, не става дума толкова за зацапване, колкото за нараняване от някои новини, които понякога преобладават и се акцентира върху тях дори през целия ден. Не знам как хората работещи в медиите си изработват имунитет срещу новини свързани с убийства на деца например. :( В такъв случай на мен ми е доста трудно да запазя спокойствие. Може би трябва сериозно да се захвана с методите дадени от Учителя.

Василе, филтърът е много важно нещо, но не само за това дали една новина е истина или не. Това е по-лесно. Може би филтърът трябва да се включва и при истински новини, но от света на фактите. Някак си такива факти, дори и истински, да се приемат по-леко... ?

Може би решението е в думите:

Цитат
Четете ли вестници, спирайте се върху хубавите неща от тях, както пчелите събират сладките сокове от цветята. Във вестниците има и хубави статии, които заслужават да бъдат четени. Всичко останало, било по вестниците, било в други книги, оставяйте вън от вашето внимание, защото тези неща нарушават мира и равновесието на човека, развалят общото му разположение, а понякога даже и от Бога го отдалечават.

Още един интересен мотив от беседата:

Цитат
Какво се забелязва между учениците? Често някои ученици се оплакват, че другите ги нападали, и като не могат да понасят техните нападки, те започват да се нахвърлят върху тях, да ги наричат лицемери... Ако вие ми говорите, както на себе си и ако аз ви говоря, както на себе си, между нас ще има пълна хармония и разбиране. Бялото Братство изисква от всинца да приложите тази задача в действие.

Много интересна мисъл. Явно Учителят е изисквал пълно доверие и откритост между учениците. Но за да говориш както на себе си, се изисква и голямо себепознание, абсолютна липса на самозалъгване...

Но най-интересни са ми тези думи:

Цитат
Казвам: Всемирното Бяло Братство изисква от учениците на окултната школа в България в продължение на три години да придобият трите велики добродетели – търпение, милосърдие и любов към Бога. Ако се заемете с тази задача, навсякъде ще имате тяхното съдействие, тяхната помощ. Работите ли върху тази задача, вие ще имате съдействието и на вашия Учител. Под думата „Учител“ ние разбираме великата Божия Мъдрост, която внася нови форми, нови идеи и чувства в живота.

Върху тях наистина може да се напише цяло есе. Тук се вижда задачата към българските окултни ученици от Всемирното Бяло Братство. Дали тази задача е била изпълнена от всички? Също така фактическият Учител е Божията Мъдрост! :)

Неактивен Ирина - Horus

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
    • "Център Хорус - Horus"
    • Ел. поща
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #6 -: февруари 28, 2010, 11:38:37 am »
Ирина, не става дума толкова за зацапване, колкото за нараняване от някои новини, които понякога преобладават и се акцентира върху тях дори през целия ден. Не знам как хората работещи в медиите си изработват имунитет срещу новини свързани с убийства на деца например. :( В такъв случай на мен ми е доста трудно да запазя спокойствие. Може би трябва сериозно да се захвана с методите дадени от Учителя.

Разбирам те.. Според мен, изходът не е в изработването на имунитет, както правят повечето. Защото, да изградиш имунитет срещу нещо - това значи да го приемеш за болест и да се предпазиш от нея като се имунизираш със същите вирусоносители, тоест да допуснеш ти самият да станеш част от болестта.
За себе си съм преценила, че това не е правилното отношение. Затова, и аз съпричаствам и състрадавам, не мога да кажа и че винаги успявам да запазя спокойствие.. не, не успявам. Просто помагам и променям каквото и където мога .. и приемам всичко ставащо негативно - като неправилно приложение и отклонение от Божията Воля.

Неактивен Никола Дамянов

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 112
    • Профил
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #7 -: март 03, 2010, 03:45:28 am »
Невероятна Беседа и я препоръчвам на всеки да я прочете...
Има много мотиви-теми за размисъл, които може би ще изложа по нататък, защото сега само съм си ги записал.
Мисълта ми беше друга... - "Слушайки" там нейде от страни Беседата, потопен в обстановката от онези времена, усетих изключителното ВЕЛИЧИЕ, на Учителя Беинса Дуно, което трудно може да се разпознае при други Учители, имащи не малки заслуги, при раздаването на небесен "хляб".

Не говоря празни думи,... и ще се опитам да се обоснова.
В началото Беседата започва с "мислено пътешествие към Слънцето", подкрепено с упражнения с ръце, после се четат теми...Забележете тематиките "Най-старото дърво", за "Броя на мозъчните клетки", за "Най-силната дума" ...Задава се нова тема -  "Произход на сините и на черните очи"...
Досещате ли си какво имам предвид?
Говорили сме си и друг път, че нивото на даден Учител, е пряко свързано с нивото на неговите Ученици, тоест окултният закон е, че ученика никога не може да достигне и да задмине своя Учител. Всички се развиват паралелно и взаимосвързано. В този ред на мисли, за да се "свали" Словото е нужно активна мисловна дейност и участие на  Учениците.
Всъщност аз "видях" на беседата обременени Ученици, които доста са се оплели в материалните калчища. Свидетелства за това мое усещане, могат да се намерят и в самата Беседа. Примерно:
Цитат-  "Често някои ученици се оплакват, че другите ги нападали, и като не могат да понасят техните нападки, те започват да се нахвърлят върху тях, да ги наричат лицемери. Това са празни думи, които не (се) позволяват на ученика да употребява. За всяка празна дума той ще дава отговор пред Бога. Много от учениците си позволяват голяма свобода, която граничи с понятието „слободия“, и още "Питам: Какво придобихте вие тази година? Почти нищо.Какво искате да придобиете през 26-та година? Някои казват, че през 26-та година светът щял да загине." 

Ето в това се състои ВЕЛИЧИЕТО на даден Учител. Значи,... и каквото "брашно" да ти дадат, ти трябва да си майстор да направиш годен "хляб" - велик майстор (Мaster) си тогава. Трудни условия е имал Учителя. Друго си е да имаш ашрам, да са кюкнали около теб ревностни охранени и привилигировани последователи,...и спокойно да излагаш, преразказваш и преразглеждаш стари тези и да компилираш идеи.
Усетихте ли присъствието на хората на лекцията? - В дадения случай, присъствието е изключително от хора, които са уплашени от неизвестността на "злокобната" 26-та година. Други присъстващи пък не ги е страх, но са пропуснали цяла година в Ликвидационния век ( = на няколко обикновени живота навярно) , а трети пак мира нямат да използват свободата на Школата, която превръщат в свободия.

Има ли смелост някой да се постави при тези условия и да "учителствува" ?!? :) 
Непосилна и трудна работа - да трансформираш толкова неблагоприятни условия в благоприятни, и да ХАРМОНИЗИРАШ толкова различни съзнания, за да свалиш Божествени идеи - за мен това може да го направи наистина само един  ВЕЛИК Учител.

И,... нещо конкретно по методиките, които ползва Учителя в даденият случай. Значи разширява съзнанието с нещо като медитация (разходка до Слънцето), при която трябва да се остави "излишният багаж" от всеки, после прави "мозъчна гимнастика" със теми, които карат наистина мозъците да се раздвижат и разчупят, а не да вегетират...Следствие от това, "почвата е подготвена" и тя започва да ИСКА "зърна" за отглеждане... Това е всъщност и необходимото, и достатъчно условие да се свалят Божествени идеи от един чист Проводник. Но лесно ли се създават подобни благоприятни условия? - Често през годините съм си задавал този въпрос и съм се изправял пред аналогични въпроси:  Кое е по лесно за един Посветен - да Работи при такива изключително тежки условия, при които е работил Учителя ИЛИ да бъде линчуван и разпнат на кръст? Някой замислял ли се е по този въпрос, какво би предпочел лично, ако има избор? Аз лично бих предпочел кръстната смърт, това другото е все едно да те разпъват по няколко пъти в годината, а линчуването е още по начесто... Преди време като четях от томовете на "Изгрева на Бялото братство", ум не ми го побираше през какви предателства и унижения е преминал Учителя. Страшни неща и невероятни мъки - условия, при които човек трудно би могъл да съхрани Божествената искрица в себе си и да намери сили да продължи напред да изпълнява Божията воля.   
Е,...сега така си размишлявам, но друг е въпроса, че ако човек има мисия - той избор няма. Тогава се изпълнява само Единната воля, но това е друга тема. :)   

Защо пиша всичко това? - Не вярвам, че това ще има полза за някой, който е усетил силата на Словото...Дори обратно - за тези хора може би ще съм досаден.
Пиша повечето за тези, които тръгнали да четат подобна Беседа, ще се спрат след няколко абзаца и ще си кажат: "Гледай сега ?!? Какви са тези работи? Какви са тези неща? Защо няма нищо общо Беседата с темите..." Или - " Защо говорим и медитираме за едно, а пък после вдигаме в квадрат бином, пък после обръщаме нещата за произхода на цвета на очите ?!? Къде е логиката? Какъв е смисъла... Защо тази бъркотия? Не мога да разбера подобни неща! "  Аз съм слушал такива разсъждения, които според мен са несъстоятелни. Човек трябва да прояви търпение, да вникне в атмосферата и респективно, да може да схване идеите... А ИДЕИ в Беседите- дал Бог, колкото му Душа иска на човека! :)

Ето и примерни идеи-мотиви и от мен, които няма да коментирам, а само ще изложа.
Който иска нека се включи и да коментира, а аз ако имам вдъхновение ще пиша някой друг път по тях.

Мотив от лекцията: "Разположението на сърцето към услуга във всеки даден случай говори за милосърдие в човека."


Мотив от лекцията: "...разумността е голяма единица, която може да се раздроби на множество разумни частици, всяка от които има свое специфично качество. Значи разумността е качество."


Мотив от лекцията: "Хората, като малки частици от цялото, не разбират нещата, като Бога, и затова те ту се радват, ту скърбят. Тази, именно, е разликата между Бога и нас. Ние скърбим и се радваме, а Бог нито скърби, нито се радва. Той само се весели."


Мотив от лекцията: "Страданията, които вие наричате тежки, са от вас създадени. Тези, които Бог ви изпраща, са леки."


Мотив от лекцията: "Ако вие направите някому добро и получите някакво възнаграждение за това добро, невидимият свят срещу него ще постави една черна линийка, а над нея ще пише: „Платено му е!“ Ако направите някакво добро, без да очаквате нещо, срещу него пише: „Сметката е отворена, да му се плати!“ "


Мотив от лекцията: "Човек може да мисли като Бога само когато живее чист, духовен живот. Защо само тогава? – Защото тогава Божият Дух се проявява чрез него. Човек може да води духовен живот, когато прилага законите на добродетелите."


Мотив от лекцията: "Знаеш ли закона на милосърдието, например, ти лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Знаеш ли закона на търпението, пак лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Обаче това не подразбира, че ти ще бъдеш свободен от страдания. Не, при сегашния живот абсолютно невъзможно е да се избегнат страданията."


Мотив от лекцията: "Страданието ще дохожда и ще си отива, докато човек най-после научи урока си. Ето защо молитвата е необходимост за него. И Христос, и светиите са се молили. Каква нужда имаше Христос да се моли? Каква нужда имаха светиите, пророците и апостолите да се молят? Всеки човек, малък и голям, светия и обикновен, трябва да се моли."


Мотив от лекцията: "Не се наемайте да постигнете изведнъж всичките добродетели. Достатъчно е всяка година да придобивате по една добродетел."


Мотив от лекцията:  "Питам: Какво придобихте вие тази година? Почти нищо.Какво искате да придобиете през 26-та година? Някои казват, че през 26-та година светът щял да загине."


Мотив от лекцията: "През 26-та година ще станат много чудеса: много хора ще се родят; много хора ще се оженят; много хора ще възкръснат; много студенти ще свършат университет; много уволнени чиновници отново ще бъдат назначени на служба; много мъже ще се примирят с жените си."


Мотив от лекцията: "За да бъде човек пророк, той трябва да знае законите, на които се подчиняват всички явления....
Истинският пророк трябва да предсказва бъдещето, но доброто, което идва.(пример) - Когато апостол Павел пътувал с един кораб по Средиземно море, той предсказал, че този параход ще се разбие и ще потъне, но всички пътници ще бъдат спасени. "



Мотив от лекцията: "Окултният ученик трябва повече да мисли, по-малко да говори."


Мотив от лекцията: "Четете ли вестници, спирайте се върху хубавите неща от тях, както пчелите събират сладките сокове от цветята. Във вестниците има и хубави статии, които заслужават да бъдат четени. Всичко останало, било по вестниците, било в други книги, оставяйте вън от вашето внимание..."


Мотив от лекцията: "Тази година, 26-та, трябва да се отбележи с придобиване на търпение, което да служи във вечността, като стълб на живота. За Бога се казва, че е дълготърпелив. През 27-та година трябва да придобиете милосърдие, а през 28-та година – любов към Бога. Значи днес ви давам програма за работа за 3 години."


 Мотив от лекцията: "Често някои ученици се оплакват, че другите ги нападали, и като не могат да понасят техните нападки, те започват да се нахвърлят върху тях, да ги наричат лицемери. Това са празни думи, които не (се) позволяват на ученика да употребява. За всяка празна дума той ще дава отговор пред Бога. Много от учениците си позволяват голяма свобода, която граничи с понятието „слободия“."


Мотив от лекцията: "Ученикът трябва да има мек, сдържан, благороден език. Той може да превръща всички отрицателни мисли в положителни."


Мотив от лекцията: "Под думата „Учител“ ние разбираме великата Божия Мъдрост, която внася нови форми, нови идеи и чувства в живота."

Мотив от лекцията: "Да бъдеш разумна душа, това подразбира да водиш съзнателен, разумен живот...
Щом сте разумни души, ще ви се проповядват Божествени идеи, ще ви се говори на Божествен език. Говори ли ви се на Божествен език, и вие ще говорите по същия начин."


Неактивен galinahristova

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
    • Ел. поща
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #8 -: март 12, 2010, 05:50:47 am »
            Здравейте,тъй като мотивите,които съм извлякла от беседата са същите(с много малко изключение)като извадените от Никола,ще ползвам тях:
     .Мотив от лекцията: "Разположението на сърцето към услуга във всеки даден случай говори за милосърдие в човека."
       Значи затова изпитвам такава необходимост да помагам.Значи в преден живот съм отработила тая добродетел милосърдието.Важно е обаче да се прилага само когато ни я искат услугата,или имаме светлина да я направим.
 
        Мотив от лекцията: "...разумността е голяма единица, която може да се раздроби на множество разумни частици, всяка от които има свое специфично качество. Значи разумността е качество."
         Щом сме в учениието,имаме разумност,но по-важно е, да се научим да я прилагаме във всичко и навсякъде.Учителя ни учи как правилно да живеем,а от нас се иска да прилагаме учението в живота си.Така ще поправим грешките си от настоящето и от минали животи.Разумността е необходимост в живота ни като душа,човек.Тя е съчетание на постъпка с Божия воля(изявена чрез Принципи и закони)
        
        Мотив от лекцията: "Хората, като малки частици от цялото, не разбират нещата, като Бога, и затова те ту се радват, ту скърбят. Тази, именно, е разликата между Бога и нас. Ние скърбим и се радваме, а Бог нито скърби, нито се радва. Той само се весели"
        Трябва да приемем факта,че докато се научим да разбираме нещата като Бога,нашия живот на земята ще е свързан и с радости и със скърби.Защото и във двата случая научаваме по нещо.Даже по запомнящ е урока от скръбта.Нали и ние като родители  оставяме нашите деца да” падат и стават”,защото знаем че така ще пораснат?

        Мотив от лекцията: "Страданията, които вие наричате тежки, са от вас създадени. Тези, които Бог ви изпраща, са леки”
        “Да би мирно седяло,не би чудо видяло”казва българска поговорка.Или като спазваме Божествените закони,добре,но като “не” ще има тояжка. Мойсей във стария завет дава десетте Божи заповеди,а Христос ги обединява в една”Не прави на ближния си това,което не искаш да правят на тебе”

          Мотив от лекцията: "Ако вие направите някому добро и получите някакво възнаграждение за това добро, невидимият свят срещу него ще постави една черна линийка, а над нея ще пише: „Платено му е!“ Ако направите някакво добро, без да очаквате нещо, срещу него пише: „Сметката е отворена, да му се плати!“

           Затова народът е казал”Направи добро и не го мисли”.Когато търсим благодарност за дадена услуга,вече е сложена черната линийка.Затова трябва да си помагаме,без да чакаме да ни отвръщат със същото или да ни благодарят.

           Мотив от лекцията: "Човек може да мисли като Бога само когато живее чист, духовен живот. Защо само тогава? – Защото тогава Божият Дух се проявява чрез него. Човек може да води духовен живот, когато прилага законите на добродетелите.”
           Може ли в мръсна вода да си изперем прането и да очакваме да е чисто?Трябва да се изчистваме,работейки върху себе си,да сме чисти проводници,с които да се изявява Невидимия свят.

            Мотив от лекцията: "Знаеш ли закона на милосърдието, например, ти лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Знаеш ли закона на търпението, пак лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Обаче това не подразбира, че ти ще бъдеш свободен от страдания. Не, при сегашния живот абсолютно невъзможно е да се избегнат страданията."
             Земята както е казвал Учителя, е място на контрасти,има”+”и”--“,положително и отрицателно,лошо и добро.Земята е и училище и там има уроци,няма да мине без усилия,без упражнения,без работа от наша страна.

          Мотив от лекцията: "Страданието ще дохожда и ще си отива, докато човек най-после научи урока си. Ето защо молитвата е необходимост за него. И Христос, и светиите са се молили. Каква нужда имаше Христос да се моли? Каква нужда имаха светиите, пророците и апостолите да се молят? Всеки човек, малък и голям, светия и обикновен, трябва да се моли”
          Чрез молитвата си,се свързваме с Невидимия свят, ние споделяме нашата радост,нашата скръб,общуваме.Христос, учениците му,Учителя, са го правили непрекъснато,колко повече ние се нуждаем от молитвата.Така Ги(Разумния свят) ориентираме какво правим,над какво работим,какво искаме,какво даваме,какво вземаме.

           Мотив от лекцията: "Не се наемайте да постигнете изведнъж всичките добродетели. Достатъчно е всяка година да придобивате по една добродетел."
            Всеки като е работил(в този си живот)знае колко усилие му трябва да постигне резултат(добродетел),но и каква е радостта от него.Няма за къде да бързаме,защото за всяко нещо си има определено време.Не трябва и да пропускаме условията за работа.

           Мотив от лекцията: "Питам: Какво придобихте вие тази година? Почти нищо.Какво искате да придобиете през 26-та година? Някои казват, че през 26-та година светът щял да загине."
           Мотив от лекцията: "През 26-та година ще станат много чудеса: много хора ще се родят; много хора ще се оженят; много хора ще възкръснат; много студенти ще свършат университет; много уволнени чиновници отново ще бъдат назначени на служба; много мъже ще се примирят с жените си."
          Явно и тогава(1926г)се е говорило за свършеха,имало е притеснения,очаквали са се чудеса.А всъщност малко чудо ли е живота във всичките му изяви-раждане,възкресение,изгрев,залез,и във всичкото време да се движим,действаме,работим.Както се казва”Няма да умрем,но ще се изменим”

          Мотив от лекцията: "За да бъде човек пророк, той трябва да знае законите, на които се подчиняват всички явления....
Истинският пророк трябва да предсказва бъдещето, но доброто, което идва.(пример) - Когато апостол Павел пътувал с един кораб по Средиземно море, той предсказал, че този параход ще се разбие и ще потъне, но всички пътници ще бъдат спасени. "


           “Всичко е добро,когато свършва добре.”В поговорките е скрито Божественото знание.Не е ли така-нещо,което наглед изглежда лошо,като свърши добре,тогава виждаме скритото добро.А тука се визира,че истинския пророк,предсказва,дадено събитие,но предсказва и добрия резултат от него.

           Мотив от лекцията: "Окултният ученик трябва повече да мисли, по-малко да говори."

           Това е много важен момент от пътя ни като ученици.Защото иначе сме като едни”плямпала”както казват хората.Така излагаме,не само себе си,но което е трагично,излагаме Учението,Учителя,Божественото.


            Мотив от лекцията: "Четете ли вестници, спирайте се върху хубавите неща от тях, както пчелите събират сладките сокове от цветята. Във вестниците има и хубави статии, които заслужават да бъдат четени. Всичко останало, било по вестниците, било в други книги, оставяйте вън от вашето внимание..."
           Тъй като ни е известен закона”Подобното,подобно привлича”Учителя ни съветва да се научим да виждаме само хубавото,така ще си спестим усложненията.

          Мотив от лекцията: "Тази година, 26-та, трябва да се отбележи с придобиване на търпение, което да служи във вечността, като стълб на живота. За Бога се казва, че е дълготърпелив. През 27-та година трябва да придобиете милосърдие, а през 28-та година – любов към Бога. Значи днес ви давам програма за работа за 3 години."
         Да се захващаме за работа,щом казва Учителя,значи сега има  условия за нас(участниците тук),а който е отработил тия добродетели да работи върху други(пожелание).

         Мотив от лекцията: "Често някои ученици се оплакват, че другите ги нападали, и като не могат да понасят техните нападки, те започват да се нахвърлят върху тях, да ги наричат лицемери. Това са празни думи, които не (се) позволяват на ученика да употребява. За всяка празна дума той ще дава отговор пред Бога. Много от учениците си позволяват голяма свобода, която граничи с понятието „слободия“."
         Мотив от лекцията: "Ученикът трябва да има мек, сдържан, благороден език. Той може да превръща всички отрицателни мисли в положителни."
          Колкото и да ни е трудно,трябва да се научим да се отнасяме добре едни със други,ако искаме да сме ученици на Учителя(както казва добра обхода)При вътрешен стремеж и ползвайки наставления от беседи,формули,молитви се получава резултат.

         Мотив от лекцията: "Под думата „Учител“ ние разбираме великата Божия Мъдрост, която внася нови форми, нови идеи и чувства в живота."
         Така е, виждаме с идването на Учителя,идва новото-бум в музиката,бум в науката(парна машина,електричество,атом и т н.),Невидимия свят  дава свидетелство за себе си(спиритични сеанси)изобщо новото е тук.

         Мотив от лекцията: "Да бъдеш разумна душа, това подразбира да водиш съзнателен, разумен живот...
Щом сте разумни души, ще ви се проповядват Божествени идеи, ще ви се говори на Божествен език. Говори ли ви се на Божествен език, и вие ще говорите по същия начин."

          В своя път душата стига до зрялост т.е.необходимост да води разумен живот.Ако вярно,постоянно и последователно следва своя път,ще й се проповядва Божественото,ще й се говори по Божественому,а и тя самата ще говори така.
« Последна редакция: март 12, 2010, 06:09:41 am от galinahristova »

Неактивен Никола Дамянов

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 112
    • Профил
Re:26.02.2010 Живите закони на добродетелите, OOK, 10.03.1926
« Отговор #9 -: март 19, 2010, 11:33:56 am »
Привет на всички!
Бях решил да не коментирам долните мотивите, които ги бях извадил, но предизвикателство да го направя сега, е един частен разговор, който май ще се превърне в "облог". :) За това, може би ще пиша следващият път, което може да породи интересна дискусия и размисли.
За жалост нямах възможност да Работя върху последните две Беседи, в които има също много ценни "зрънца", пръскащи Светлина по различни въпроси. Ще положа усилие, колкото мога по-нататък, но дано да се включат и повече хора, с коментари, въпроси или наблюдения, защото така нещата стават по-интересни,...а пък и човек така има повече вдъхновение да пише, когато се получава някакъв "разговор".
Иначе чест прави на Васил, че пуска редовно Беседи във форума и дава конкретни идеи за упражненията, информация и коментари. Както се казва - "...И сам войнът, е ВОЙН!", но ако перифразираме, защото тук няма сражение - "...И сам човек, е Божи човек (служител)!" (дори и група да няма)
Сърдечно те поздравявам Васил и ти желая ентусиазъм, Любов и вдъхновение!

Конкретно по мотивите:    

Мотив от лекцията: "Разположението на сърцето към услуга във всеки даден случай говори за милосърдие в човека."
В този мотив се дава едно невероятно кратко, точно и ясно определение на това, какво значи човек да е милосърден. Значи да си милосърден не значи да помагаш или да правиш добро - понятия, които често представляват едно разтегливо , относително, спорно и субективно нещо. Милосърдният човек трябва да притежава във себе си една непрекъсната нагласа и готовност за услуга, което да му позволи да отреагира с разумни действия, при ВСЯКА създала се ситуация.
Забележете колко голяма е разликата между това, какво си мисли всеки един от нас, че е милосърдие, а в  действителност - какво реално значи милосърдие. На мен лично този мотив ми даде много Светлина и разбиране относно този въпрос.  

Мотив от лекцията: "...разумността е голяма единица, която може да се раздроби на множество разумни частици, всяка от които има свое специфично качество. Значи разумността е качество."
Интересен мотив, който извежда дефиниция и характеризира разумността като качество.
Следствията от това са много важни!
Много хора си мислят, че умственият капацитет е просто природна даденост и се примиряват с това. Може би в това има нещо вярно, но когато разумността я приравним към качествата, то следва че ние можем да работим върху нея съзнателно и да я развиваме.
Безспорно щом като разумността е качество, то от това следва, че тя заедно с натрупаните добродетели се предава през различните прераждания. Това също не е маловажно, защото наред със изкупуването на своята карма, човек е необходимо да трупа качества и добродетели, които служат за основа за следващи негови прераждания,... които пък способства допълнително, за доизчистване на остатъчната карма, и... в крайна сметка, единствено така може да се прекъсне цикъла от безбройни прераждания.
С една изречение - развиваш качества и добродетели, и паралелно с това чистиш (а не "завързваш") нова карма. Резултат от всичко това - завършване на земното "училища",...тоест имаме "ИЗХОД" (отворен!).
Представете си сега колко щастлив може да е един човек живеещ в Ликвидационен век? - Голямо щастие! Ако осъзнаеш споменатите зависимости и използваш времето си рационално, в един човешки живот, може да се постигнат толкова много неща (израстване!), за които при други условия ще трябват стотици животи. Друг е въпроса, че щастието се засилва, защото човек може да вижда резултатите от своята разумна дейност, в много кратки срокове,...тоест за 3-5...или 10 години, човек може да се наслаждава РЕАЛНО на резултатите и на благословението, което му се дава. Страхотно е това! Стимулиращо...Какво друго може да се каже?!? Това е преимуществото на Ликвидационният век!
Голямо предизвикателство, върху което, на всички препоръчвам да се замислят много сериозно и да не се губи ценно Земно време.  

Мотив от лекцията: "Хората, като малки частици от цялото, не разбират нещата, като Бога, и затова те ту се радват, ту скърбят. Тази, именно, е разликата между Бога и нас. Ние скърбим и се радваме, а Бог нито скърби, нито се радва. Той само се весели."
Много въодушевяваш мотив! Поне така на мен ми действа. :)
Каква трансформация само прави Бог,...и вследствие на нея нито се радва, нито страда - Той просто си се ВЕСЕЛИ! За разлика от Него, неговите подобия (хората!) непрекъснато искат само да са радостни и в следствие на това изпадат и в скърби. Защо? Не можем ли да се научим и ние да се веселим само като Бог? Как ? - Дълга тема, но почти всички отговори са дадени в Беседите.
Малко в страни,...ако трябва да перифразирам по тинейджърски,...ще кажа - "При Бог, нон-стоп си е як купон!"  :)  

Мотив от лекцията: "Страданията, които вие наричате тежки, са от вас създадени. Тези, които Бог ви изпраща, са леки."
Този мотив го извадих, защото в един разговор в скайпа, на въпрос "защо толкова сложно ги правят нещата?", ми отговориха, че просто така предпочитали,...тоест - по по-трудният начин. Замислих се, и ...действително трудните начини се предпочитат по някога, защото те са по-емоционални, чувствени, трогателни...Ако човек прояви хладен разум и изпълни законите, разбираемо е, че нещата няма да имат тежки последствия и съответно страдания.
В този ред на мисли, колко обективно е обяснена  Истината от  Учителя - Значи Бог е дал някакви Вселенски закони и Правила, които трябва да се изпълняват. В общи линии трябва знание, Вяра и Воля за да се спазва всичко. Та нима това би породило някакви тежки страдания? С неизпълнението на Законите обаче, идват противоречията, мъките и страданията, които всъщност, човек сам си ги е създал или предизвикал.    

Мотив от лекцията: "Ако вие направите някому добро и получите някакво възнаграждение за това добро, невидимият свят срещу него ще постави една черна линийка, а над нея ще пише: „Платено му е!“ Ако направите някакво добро, без да очаквате нещо, срещу него пише: „Сметката е отворена, да му се плати!“ "
Много важен мотив, от гледна точка за "разплащането". Значи правим хипотетично някакво добро и имаме избор - да ни се плати тук на Земята, или да ни се плати там Горе...
Трудно се разбира това - "там Горе"...?!? Еми, ако ни измамят и не платят? Човещинка си е да си помислим така и аз не се притеснявам да искам гаранции! :)
Как стават нещата? - всъщност нещата се плащат пак тук. Пример - правиш достойна постъпка. Това, че ти си съумял да не си си изпросил похвали и "потупване по рамото", ти се е дало възможност да развиеш някакво качество или добродетел, което всъщност ти носи допълнителни енергии и "екстри" в бъдещо развитие или прераждане. Как са свързани само нещата, защото днес писах пост за това в темата за мислите, който иска да погледне там.
Да обобщим...Вземаме обратният случай - правим добро и ни плащат с похвали или материално тук на Земята. От това ние вместо да развием добродетели и качества, развиваме Егото си, което единствено може да ни вкара в много "капани"... Е каква полза от това?
От друга страна, тази емоционална и материална енергия, която може да получим за наши добрини, ТУК на Земята, можем да си я набавим и по друг начин, нали? Хиляди начини и възможности има за това през земния си живот...Защо да си хабим добродетелите тогава като чакаме или търсим хвалби?
Да,... но човека иска тук, сега и "кеш" разплащане! Защо? - Нещата май опират до леност и мързел. Лесните неща. Там е отговора. В този смисъл, аз предпочитам трудните неща и да ви кажа събирам си ги тях като бисерчета. Така човек винаги има под ръка разплащателно средство и му е много спокойно. не знам дали ме разбирате?!?
Повярвайте ми - много е по спокойно така. Изпълваш се с вътрешна топлина, хармония, уют, комфорт...А като ти изръкопляскат или те изхвалят, или ти платят за добринката - после ти е празно и пусто,...а отделно си създаваш навик и зависимост, че някой ти е задължен да те хвали непрекъснато за твоето "величие" и "доброта"...Глупава работа!

Мотив от лекцията: "Човек може да мисли като Бога само когато живее чист, духовен живот. Защо само тогава? – Защото тогава Божият Дух се проявява чрез него. Човек може да води духовен живот, когато прилага законите на добродетелите."
Три-четири изречения, а толкова много Светлина има в тях...
Кога човек може да проявява разумност като тази, която Бог проявява?
Колко ясно и категорично е казано в мотива, кога човек може да води "духовен живот"?
А отгоре на всичко, който иска, от тази отправна точка може и да си изведе определение на това "ще е духовен живот"?
Много,... много теми за размисъл и отговори може да породи този мотив, ако се приложат към него и законите на добродетелите, за които Учителя е казал не малко неща.

Мотив от лекцията: "Знаеш ли закона на милосърдието, например, ти лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Знаеш ли закона на търпението, пак лесно ще се справяш с мъчнотиите в живота. Обаче това не подразбира, че ти ще бъдеш свободен от страдания. Не, при сегашния живот абсолютно невъзможно е да се избегнат страданията."
Важен мотив, който кореспондира с други два по-горе, но погледа може да е малко по-различен...
Има съществен и категоричният извод - "в сегашният човешки живот е АБСОЛЮТНО невъзможно да се избегнат страданията". Значи някой, ако реши да става светия или посветен, за да се раздели със страданията - това е загубена кауза. Празна работа! Изобщо страдания винаги ще си има. Аз съм се сблъсквал от части с подобен проблем, когато в личен план съм си изчиствал всички проблеми, неуредици и противоречия. Хубаво ти е, спокойно,...щастлив си, ...НО пак си страдаш. Страдаш за това, че някой си "троши" главата, но ти не можеш да му помогнеш, защото последната трябва да "узрее"... Можеш да страдаш за това, че нямаш благоприятни условия, за да приложиш някой закон и не можеш да си вземеш изпит, за който си готов... Можеш да страдаш за това, че нямаш възможности да изпълниш Божията воля например, нищо че я знаеш каква е Тя или разбираш, какво трябва да направиш в момента,...но не успяваш. (човешките възможности са крайни все пак, а за възстановяване на силите е нужно време, нали?)
Някой може да каже - "да ти имам страданията", но изобщо не е така.
Изобщо тук на Земята, човек все ще си страда, респективно ще има възможности и да се радва.
Какво да правим тогава? - Изхода е даден по-горе в друг мотив - Трябва да се научим да се веселим! Това е един разумен вариант.  :)  

Мотив от лекцията: "Страданието ще дохожда и ще си отива, докато човек най-после научи урока си. Ето защо молитвата е необходимост за него. И Христос, и светиите са се молили. Каква нужда имаше Христос да се моли? Каква нужда имаха светиите, пророците и апостолите да се молят? Всеки човек, малък и голям, светия и обикновен, трябва да се моли."
Сам по себе си мотива "казва" познати неща. Подчертава се необходимостта от молитвата, обаче се засилва и нейната изключителна важност с примери на посветени от най-висши йерархии като Христос и апостолите, които също са се молили.
Въпроса е - Защо? В какво (конкретно!) се заключава полза от молитвата, щом като тя се ползва и от толкова висши същества? - В едно от миналите си мнения, аз съм си дал отговор на този въпрос и съм го споделил, а сега този отговор се затвърждава отново. Накратко - молитвата и интуицията изграждат "трасето" (уаърлеса), по който си комуникират хората (посветени или не!) с Бог! ТОВА Е ЗАКОНА.
Там някакви си ясновидци, прихващачи на мисли, гадатели, теле... - не знам какви си, са може би единствено астрални "четци" с ограничени възможности, което никак не е лошо, че ги има. Не ги упреквам! Не ги критикувам!  Лошото обаче е, когато подобни хора се вземат на сериозно и се помислят, че са Богоравни... "Падането" при това положение е закономерно, и то е много болезнено, защото е от високо. Вместо тези хора да свидетелстват, че Бог съществува, те се наемат да са Негови "преводачи" или съответно "проводници" на Негови енергии... Как може да е истина това, след като на подобни "даровити" хора Господ не им е чул нито една ЛИЧНА молитва. Значи те не могат да се молят, респективно не могат да ползват законно установеният канал за комуникация, който се ползва и от посветени и от "обикновени" хора.
Някой задава ли си подобни въпроси?  
Потвърждаващи факти  в тази насока можем да намерим като разгледаме личния живот на подобни хора с "дарби". Голяма част от тях са или с недъзи или с болести,... или с кошмарен личен живот. Научете се да се молите бе хора и Бог да ви чува, пък после вейте махала, пророкувайте или правете някой теле-екстрасенски неща и помагайте.

====================================

До тук ми стигнаха силите днес! Който иска може да сподели нещо по оставащите мотиви или да коментира нещо по казаното отгоре. Аз ще се опитам да напиша още нещо другата седмица.
Ще е интересно и някой да коментира и разсъжденията ми за отделен мотиви, например. Аз нямам претенции за изчерпателност, а и допускам, че някъде мога да съм направил неточни разсъждения. Съвършени хора няма, нали? Така, че ще съм доволен и на забележки и на конструктивни критики...
  
Благодаря на Галина за нейните коментари, които е направила върху мотиви избрани от мен. Много хубаво се получава, когато има други гледни точки и споделени мисли върху едни и същи мотиви. Пожелавам и Светлина и вдъхновение!

На всички желая приятен уикенд и Благословение!
  
« Последна редакция: март 19, 2010, 12:10:59 pm от Никола Дамянов »