Автор Тема: religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura  (Прочетена 14493 пъти)

Неактивен arh

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« -: февруари 19, 2004, 05:53:40 pm »
УЧИТЕЛЯ казва, че ако превърнем това учение в религия, той ще се откаже от него. Заслужава да се замислим... :!:
/иван иванов/

Неактивен arh

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #1 -: февруари 24, 2004, 03:59:09 pm »
:?: официалната регистрация на Общество Бяло Братство към религиозните общности в хармония ли е със заръката на Учителя да не правим от това Учение религия и поддържането на тази регистрация не ни ли вкарва принудително в лъжа, защитавайки се пред света, че макар да сме към религиите, не сме религия. питат се хората кое не е вярно, а ние говорим, че сме ученици на ДУХА НА ИСТИНАТА...
/иван иванов/

Неактивен Георги

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #2 -: февруари 29, 2004, 09:54:50 am »
Според мен регистрацията на Братството е много деликатен въпрос.
Регистрацията като религиозна общост е станала в края на 40-те години , по времето на комунизма , когато е нямало други закони.
Единственото решение тогава е било регистрацията като религиозна общност. Регистрация се налага поради законите в държавата, в която живеем.

Без регистрация е невъзможно:
- В наши дни легера на Рила ( място е защитен природен обект , необходимо е разрешение за пребиваване там)
- Концерт или лекция на обществено място ( иска се разрешение)
- Всякакви публични дейности

Друг проблем , който възниква е изучаването на Паневритмията в училищата.   От една страна е прекрасно децата да играят Паневритмия, от друга - образованието е светско, т.е. като религиозна общност ни е забранено да работим в училищата.
Независимо , че има организации , които преподават паневритмия, тя е част от Учението и по закон сме религиозна общност.

Друг проблем , който би възникнал е членството ни в Европейкия съюз. Законите там са строги и има много ограничения, запример Франция.  Така, че трябва да се избере най-добрия вариант.

Регистрация трябва да има, живеем в правова държава.
Въпросът е каква. Всека една регистрация има своите ограничения.

Това е моето мнение. Не съм юрист.


Георги

Неактивен arh

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #3 -: март 02, 2004, 12:37:58 pm »
...:idea: Учението, дадено ни от Учителя Беинса Дуно е потекло от Божествения Извор на 07.03.1897г., когато Духът на Учителя се е вселил в тялото на Петър Дънов. Това е Учението за живия Живот, космогонията на неговата вечна и безкрайна същност и, в частност, на Епохата на Водолея, която, като всяка друга епоха, идва, за да посее с Любов една Нова Култура, да я отгледа с много Мъдрост и да предостави на бъдещето плодовете от своята Божествена мисия, в които се съдържа частица от необятната Истина за Сътворението и неговия смисъл...И всеки опит да се оприличи, дори, този културен феномен на религия, е обречен на неуспех, даже и поради това, че религиите произхождат от потребността за ограничение, а Учението се основава на стремежа към единство на Любовта, Мъдростта и Истината, даващи на душите Божествена Топлина, Светлина и Свобода.........каква огромна разлика има между определенията "РЕЛИГИОЗНА ОБЩНОСТ" и "ДРУЖЕСТВО С ИДЕАЛНА ЦЕЛ".....
   /иван иванов/

Неактивен Георги

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #4 -: март 02, 2004, 06:39:42 pm »
Съгласен съм с Вас.

Единственото нещо, което мога да предложа, е да напишете един документ с предложения , какво и как да се направи съобразено със законите на страната.
Това предложение да се обсъди в братските групи и да се приеме.

В страни като Франция и Канада , държавата признава Братството като нова религия, независимо че и Френското братство не иска да бъде наричано религия. Такива са законите.

Георги

Неактивен arh

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #5 -: март 08, 2004, 11:51:28 am »
:!: На 07.03.2004 година, за пръв път в България, в град Варна, тържествено беше отбелязано едно основно събитие за Бялото Братство. На този ден през 1897 г. в село Тетово, Русенско, Божественият Дух посещава тихо и завинаги тридесет и три годишния Петър Константинов Дънов, който в този свещен миг изживява своята Духовна трансформация в УЧИТЕЛЯ НА БЯЛОТО БРАТСТВО БЕИНСА ДУНО. В празнична атмосфера, пред Варненското Братство и пред гостите от София братята Андрей Грива /председател на Общество Бяло Братство-България/, Огнян Николов, Георги Кръстев и сестра Галя Грива, беше прочетено първото слово на Учителя "ХИО-ЕЛИ-МЕЛИ-МЕСАИЛ-Гласът Божи". След това беше изнесен концерт от песни на Учителя, изпълнени от дебютиращата Женска певческа група от Варна, с диригент Милко Димитров, и от Огнян Николов.
...Денят беше слънчев, безоблачен и топъл. :D

/иван иванов/

Неактивен (((|)))

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
    • Профил
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #6 -: март 10, 2004, 10:06:15 am »
Цитат на: Георги

Без регистрация е невъзможно:
- В наши дни легера на Рила ( място е защитен природен обект , необходимо е разрешение за пребиваване там)
- Концерт или лекция на обществено място ( иска се разрешение)
- Всякакви публични дейности

Друг проблем , който възниква е изучаването на Паневритмията в училищата.   От една страна е прекрасно децата да играят Паневритмия, от друга - образованието е светско, т.е. като религиозна общност ни е забранено да работим в училищата.


Религия ли е Новата култура или е Нова култура? Абсурдно, нали?
Първата грешка, която винаги много ме е дразнила в Братството е, че там (тук) постоянно се смесват строго организационните и доста сухи, по своята природа въпроси, с една колкото красива, толкова и романтична и бездейна мистификация. И докато няколко безпомощни ангели ромонят набожните си формули, братята не могат да извършат съвсем прости земни действия, с които да се защитят.
Първо, липсва строга концепция за това КАКВО е УЧЕНИЕТО по своята същност; и по-специално - какво е то, казано на един "външен" език, комуто е чуждо "Словото на истината" и му е достатъчно вместването в едни, принципно атеистични официални норми.
Второ, липсва ясно очертано организационно звено, което да проучва тези официални норми и да намира мястото сред тях на такова нещо, каквото е Новата култура.

Официалната система е доста проста и, бих казал, плоска. Тя не различава много "религия" от "духовно учение", "алхимия" от "вероизповедание" и така нататък. За официалната система това са все мъгляви понятия, далечни от "С ъ щ Н о с т Т а" - икономика, бизнес, печалба. Ето защо Братството допуска грешката да се натресе във всичките стопиращи механизми на бездушието в съвременната ни епоха, вместо да се възползва от тази празнина в съзнанието на Правото, Съда, Държавата. Официалната система не е създадена за да развива Духа. Официалната система е създадена, за да поддържа една сносна стабилност, в която бизнесът да може да вибрира със своите интереси. А що се отнася до Духа, той е красива добавка, която може да се жертва във всеки момент, в който пречи на главния интерес.
И така. Възможността пред Братството е много проста. То следва да определи себе си като част от духовното и културно наследство на България, да се представи като част от достиженията, които България представя пред света - редом със своите народни песни, древни съкровища, азбуки. Ако свръх-свещенността, за която Братството настоява, е действителна, нея ще я усени всеки докоснал се. (Както я усетих и аз самият.) Но да се афишира тя в легитимацията като религия (връзка с Бога) е вредно, опасно, вулгарно. Настоящата епоха няма желание да се свързв с Бога. Дори тя предпочита да зачеркне Бога, защото само така може да бъдат вкарани хората в плътни икономически зависимости. Бог не означава стабилност. Във всеки един момент заради Него хората могат да изоставят заплатите си и да почнат да се занимават с нещо друго. Ето защо, ако иска-те/ме да успее-те/м, трябва да остави-те/м за малко Бога. Достатъчно е легитимирането на Братството като културни формации, етнографски и философски дружества... За подобни регионални проекти ЕС отпуска много голяма подкрепа. А за подобна дейност простата регистрация по ЗЮЛНЦ е достатъчна. Друг е въпросът, че, извинете ме, но някои "братя", водени от принципната си несъстоятелност, крият зад прословутата регистрация (като религия) определени свои имуществени интереси!
До скоро! [/color]

Неактивен иванов

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
    • Ел. поща
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #7 -: декември 26, 2004, 11:56:27 pm »
:lol: ...всеки цвят от дъгата си има точно определено място, а само тогава, когато всички работят в хармонично единство се получава белият цвят.....различни в единството, единни в различията.....не е ли това един символичен пример, даден от Бога, за същността на ЕДИННОТО БЯЛО БРАТСТВО НА СВЕТЛИНАТА...и къде в дъгата откривате нещо религиозно...в структурата, или в служенето и:?:  

Неактивен (((|)))

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
    • Профил
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #8 -: януари 04, 2005, 03:14:28 pm »
ПРАВОТО предлага доста разнообразни варианти за оформяне на организация, която напълно би задоволила вашите/нашите изисквания за формална персонификация на Братството, без това да изисква определянето му като религия.
На първо място, правото дели организациите на търговски и на такива с идеални цели. Вторият вид, след това, се делят на такива с членове (сдружения) и такива без членове (фондации). На трето място, съществува и неформален тип дружества - гражданските.
Всеки едва прохождащ третокурсник-юрист може да учреди без затруднение всичките тези видове организации за една седмица. Разходите за създаването им варират между 200 и 300 лева. /Извинявайте, че ви говоря по този търгашки начин, но нали - като юрист - да си свърша работата!/ И така, от там нататък остава същностната и трудна работа: под знака на учредената организация да се пишат концепции, да се кандидатства по програми... ТОВА ВСЪЩНОСТ Е ВЪПРОСЪТ!!! Изумявам се, че в Братството, където лично знам, че има не един действащ юрист, такъв въпрос може да стои като проблем. Ако продължавате да го виждате като проблем, да ви учредя колкото искате организации? (089.8612245) Но знаете ли какво да правите после с тях?

Неактивен admin2

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 411
    • Профил
Регистрацията на Братството
« Отговор #9 -: януари 08, 2005, 09:36:08 am »
Бях свидетел на спора през 1990 г. в Айтос за това дали Братството трябва да се регистрира или не.Беше много грозна "престрелка'' с цитати и хабене на нерви.Надделя мнението ,че трябва да се регистрира и според мен то е правилно.
Днес се спори съгласно кой закон трябва да стане това.Аз мисля,че някои неща не зависят от нас , а други се забравят.Ние за света сме религиозна общност .Няма значение дали ни харесва това или не.Само по този начин ние можем да бъдем първоприемници на имотите и Словото.Когато отидем за разрешение за лагеруване на Рила ,никой няма да ни обърне внимание ,ако сме регистрирани по ЗЮЛНЦ.Благодарение на тази своя регистрация ние имаме разрешение да ползваме и отпуск за нашите празници.
Съвсем друго е ,че ние можем да регистрираме организации с нестопанска цел ,в дейността на които да се съобразим с идеите на Братството.Чрез тях наистина можем да кандидатстваме чрез проекти в образователните програми на ЕС/Сократ,Коменски и др./.
Вече е време да позабравим за формата /напр.религиозна/.Ние сме много зле със съдържанието/делата ни/.Губим време в безкрайни спорове и  не сме в крак с времемето.
Затова се оглеждаме за млади хора по време на нарядите ни и на Рила/Там мотивите за пребиваване не са винаги са духовни/

Неактивен arh

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
    • Ел. поща
[color=blue]част от една изповед[/color]
« Отговор #10 -: март 03, 2006, 04:25:41 am »
Братски привет на всички, които четат това писмо. В него, с големи съкращения, ще ви представя моя отчет пред отчетно – изборното събрание от 2004 г. на Братската общност в гр. Варна, на която бях ръководител в периода 2003 - 2004г /Юбилейна/. Този мой отчет, именуван МОЯТА ПОЗИЦИЯ ЗА ПРИЛАГАНЕТО НА УЧЕНИЕТО НА УЧИТЕЛЯ БЕЙНСА ДУНО, аз изнесох с откровението на изповед и с чувството на висока отговорност пред Словото. На самото събрание, на което обявих своя отвод, а и дълго след това, заявявах намерението си да го публикувам и да му дам така братска гласност, но все отлагах, което вече не ми дава спокойствие. Може би отлагането беше поради споменаването на някои имена на видни братски “активисти”, чиито души все пак уважавам и не исках да ги засегна за това, че са се оказали роби на изкусени тела, а може би и защото все пак допусках нещо да се пооправи без мен…Но уви – нито спокойствие имам, нито пък има подобрение в братския живот, даже имам информация за разпиляване на силите…….
 Затова, дано не е късно, но реших след малка преработка да публикувам тук онази част от моята изповед, в която ви предлагам някои свои разсъждения и предложения, свързани с въпроса за същността на Учението и неговото прилагане.
 

Към всички, които знаят, че за да има река, трябва да се пази извора.

Може би много от вас ще ме разберат, че наред с незабравимите мигове на възторжена благодарност пред Учителя за служенето, което ми беше отредено, изживях и дълбоки разочарования от някои методи и практики на ръководство и водене на братския живот. Още в самото начало на моя мандат ме озадачи начина на общуване между централното ръководство и братските общности.

“Въпреки, че може би трябваше да си изпълнявам тихомълком задълженията, да слушам софийските директиви и да ги изпълнявам в тишина и смирение, аз предпочетох да споделям и да коментирам с присъстващите на братските събирания почти всичко, което се случваше, защото за мен братския живот не е свеждане на директиви свише, тяхното почти механично изпълнение и отчет пред висшата инстанция, а взаимно общуване на Душите, събрани от съдбата в една Духовна Общност за съвместна работа и служене на Един Велик Учител с много Любов. За тези си изяви бях неведнъж съветван, че са ненужни, защото групата била свикнала проблемите да и се представят вече решени, другото водело, едва ли не, до разхлабване на дисциплината. Нежно, приятелски ми беше напомняно да съм си гледал това, за което съм избран, за другото имало кой да мисли.
Но защо ли почти всички забравиха един от принципите в Учението, че всяка материална реализация си има своята духовна предпоставка и във връзка с това е невъзможно да се дели работата и отговорността за резултатите от нея /особено в едно Духовно братство/ на “материални” и “духовни”. Това е единен процес на реализация на идеята и само онзи, който не разбира, че всичко е енергия в различно състояние и плътност и с вечен стремеж към равновесие и хармония, може да реши да не се съобразява с него. А аз още в самото начало след избора усетих, че въпреки всичко, ще се наложи обезателно да се общува и работи като души с души, с много любов и братска светлина.”

“…….В процеса на своята ориентация питах защо се получава така, и на какъв принцип се извършват и реализират изборите, и всъщност, какъв се явявам в тази суматоха, на което ми отговаряха общо – взето “…прочети устава”. Когато търсих устава, други ми казваха – какъв устав, той е приет проформа. В резултат от моето търсене, все пак получих едно копие от София, в което ми направи впечатление следното:
.............•   глава “ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ”, т.2.1.: Общество Бяло Братство е юридическа личност със седалище в гр. София.
.............•   глава “ОРГАНИ”, т.10.: Общо събрание, Управителен съвет, Комисии.
.............•   глава “УПРАВИТЕЛЕН СЪВЕТ”, т.18.1.: Управителния съвет се състои от 7, или 9 лица: председател, зам. Председател, секретар и членове.
..............т.18.2.: Председателят на УС е и ръководител на БРАТСКАТА ОБЩНОСТ В СОФИЯ.
..............т.19.: УС е изпълнителен орган на ОС …т.19.4.:УС управлява финансите и имуществото на Общество Бяло Братство и предоставя стопанисването му на съответните БО…..
/…и никъде нищо изписано за някакъв върховен братски съвет…/
.......Чета, и си мисля, какво всъщност искам, след като най смущаващите ме ограничения и диктатурни заемки са регламентирани в т.н. Устав?…И си спомням, как веднага след отнасянето на Учителя все още верните и все още помнещи заръките Му ученици – ръководители на Братски групи от страната - се събират и решават да се създаде Върховен Братски Съвет с членове единствено ръководителите на Братски групи. Това решение, според мен, е най – близо до Принципите на Учението за работа в единство, взаимопомощ, братска Любов и справедливост. И ако се налага да се приема някакъв устав, то той ще бъде много кратък и ясен, просто един правилник за съвместна дейност на верига от хармонични групи. Този братски съвет не е необходимо да има постоянно седалище, както и избиран с мандат от три години председател. Председателят може да бъде избиран, примерно, на ротационен принцип на всяко заседание. По този начин всички братски групи ще бъдат равноправни членове на една справедливо създадена и справедливо ръководена единна братска общност, или по друг начин казано, на една Верига от автономни Братски Духовни Общности, които ще се чувстват не като различни части от едно тяло, главата на което е в София, а като пълноценни самостоятелни организми, обединени идейно и духовно от Един Учител и от Едно Дело. Тези Общности ще притежават както организационна, така и финансова свобода на Духовна и светска изява, както и произтичащите от това отговорности пред гражданското и финанасово законодателство, като периодично ще се провеждат заседания на Върховния Съвет за хармонизация на целите и задачите. Когато определена Общност има празник, или организира общобратско мероприятие, или има нужда от финансова помощ, след решение на Върховния Съвет се открива специална за целта банкова сметка и всички групи, които имат възможност извършват целеви банкови преводи.  Така виждам аз организационната структура на настоящото Общество Бяло Братство след неминуемата му трансформация и само в такъв равноправен Духовен колектив мога да работя и служа с вдъхновение. “

“…….В същото време, когато се сблъсквах с описаните в началото странни условия за водене на пълноценен братски живот с много любов и доверие, започнаха все по натрапчиво да ме занимават някои въпроси, като тези например: Защо повечето от сестрите и братята живеят на ръба на битовата беднота. Защо, след като този салон и имотът, в който е построен, са били свързани с най-чистите пориви на братския живот от времето на Учителя, сега са в това състояние? Защо върху кръга на Паневритмията все нещо се стоварва? / част от имота на Варненското Братство се оказа държавна собственост и върху него ще се строи детско заведение, а през кръга на паневритмията в два поредни проекти е ситуирана улица/ И защо изобщо възникват тези и много други въпроси, след като мислите и разсъжденията ни уж са вдъхновени от Великото Космическо Учение на Учителя Беинса Дуно и след като се водим негови последователи? Защо благата, с които Духът на Истината би възнаградил своите верни ученици са така оскъдни?…Много защо, а отговорът е един –не защото благата ги няма, а защото торбата ни е скъсана. На дъното на торбата на Истината има дупка, която никоя друга сила не може да пробие, освен лъжата /пред официалните органи на властта се водим религиозна общност, заради привилегиите, а пред приятели и симпатизанти казваме, че всъщност сме последователи на Учение – кое е вярно, или по – точно, кое е лъжа, питат приятелите и ни гледат с недоумение, нали уж говорим за Истина, нали нашият Учител е, уж, Духът на Истината?!?/  А дали е умишлена, или от невежество – лъжата си е все лъжа. Тази дупка братството си я е пробило и докато не се открие начина за нейното закърпване, или за тоталната смяна на торбата, успехите ще идват изключително трудно.
Държа да отбележа, че аз лично не съм по кърпежите.

.........Вече много говорих за моята идея за лъжата и за необходимостта от пререгистрация на Общество “Бяло Братство”- България, като най – важната стъпка към възвръщане доверието на Учителя. Тук искам да отбележа, че моето участие в повдигането на този въпрос е само в начина на тълкувание и поредното, за кой ли път, поднасяне на проблема с вероизповеданията и мястото на Общество Бяло Братство в него, а самият той, като проблем е разискван многократно от братя и сестри, милеещи за чистотата на извора на Любовта, която по пътя на Мъдростта води към океана на Непознаваемата Истина. Чел съм, например, пълния текст от предложения за редактиране на проектоустава на Братството, направени от брат Христо Маджаров, и отговорно мога да ви заявя, че ако тогава са се били вслушали в неговите съвети, положението в момента нямаше да е такова. Та, проблемът с опошляването на чистото изворно Християнство поражда Богомилското движение и всички последвали го духовни реформаторски движения. От реакцията срещу него, от страна на официалната власт и църква, които и тогава са се сродили, както са се сраждали винаги, когато една културно – историческа епоха тръгне да си заминава, започват “светите” гонения и ограниченията на свободата на изява на инакомислещите религиозни, често завършващи триумфално в светата инквизиция и на светата клада. Как е сега  - всеки си има позиция за това, а какво ще стане в близко бъдеще, ще видим. И благодарение на Този многовековен процес НА ОТСЯВАНЕ ЗЪРНОТО ОТ ПЛЯВАТА се е запазило до наши дни много качествено зърно, което трябва да се събере, и с него, с общи усилия, да засеем буренясалата сега нива на Братството.

Ще започна с някои факти:

:!: В началото общността около Учителя се е именувала "Общество за повдигане религиозният дух на българский народ”. Логично е да се мисли, че щом самият Учител е приел това име, значи е нямал нищо против религиите. Да, така е, защото “религия” е свята дума, тя съдържа в себе си същността на израза “единение с живот и работа в служба на Бога”, поради което има божествено съдържание. Но поради “патентоването” на този израз от определени кръгове самозвани правоимащи, в далечната, раннохристиянска история, смисълът на термина, който не е даден, а излъчен от деянията на Христос, състоящ се в свободното, хармонично и равноправно братско служене на Единните космически закони и на Единния ни Отец, се редактира в свободно, хармонично и равноправно, братско служене на божиите пълномощници. От тук нататък започва злоупотребата с този термин “религия”, което е последвано от дистанцирането на истинските християни от лъжливите, на самоуверените от самонадеяните, на достойните за Божия Слава от недостойните. Ето тази малка корекция в тълкуването предизвиква Богомилската реакция и точно в подтика към нейното осъзнаване се корени и
 :!: първият етап на Духовния замисъл на Учителя – тихо, спокойно и необезпокояван от външни сили, Той успява да изтегли по – будните религиозни души от църквата в Обществото и поема
 :!: втората фаза от работата с душите – разораването и засяването на събудените, с житните зърна на чистото езотерично християнство. И вместо да се втурне в доказване на опорочения смисъл на термина “религия”, Учителят смело се отказва от него – преименува Обществото във "Верига” и предупреждава тези, които могат да чуват и да прилагат: “…ако направите от моето учение религия, аз ще се откажа от него”, в което аз виждам предупреждение, да не се обръщаме назад, защото ще се превърнем на сол.
 :!: След години настъпва и третия етап от реализиране на Духовния замисъл на Учителя – събиране на реколтата, равносметка и подбор. Тогава вече, когато са създадени вътрешни условия за работа в хармония и разбирателство, Учителят се разделя с термина “Верига” и основава един земен модел на Всемирното, Космическо Бяло Братство - Духовно Общество Бяло Братство, в което попадат оцелелите - онези души, които са дали най добрите плодове.

Та, като обобщение на казаното за религията, Учителят ни дава модела на тристепенната проекция на еволюционната спирала на Космическото общество на добрите хора –
 1. религиозен етап;
 2. след деградирането му - подбор на верните за повдигане религиозния им дух и основаване на Верига от хармонични групи;
 3. след създаване условията за утвърждаването на Нова култура, се създава Общество, земно проявление на Всемирното Бяло Братство;
 4. възцарява се Новата религия, проявена от това Общество. Този етап е и краен за цикъла, и етап 1. от една Нова епоха.

И така – по безкрайния път на спиралата:
 - Религия, Верига от хармонични групи, Братство /носещо и прилагащо Нова култура/;  
 - Нова религия…, Верига, Братство,  …и така до неподозираните от нас форми и висоти на Душевна чистота.

Та ставаше дума за лъжата, за дупката в торбата на Истината, през която изтича благословията на Учителя…тази лъжа, която се съдържа в нашето официално самопризнание, че принадлежим към религиите и неубедителното ни шикалкавене пред някои от органите на държавната власт, пред роднини и познати, че сме такива само официално, ама всъщност не сме. Точно на този етап от модела, който разгледах по – горе, Учителят се отказва от религиите и започва индивидуална работа с душите в хармонични групи, обединени в единна Верига. /вижданията си за организационното решаване на този въпрос вече изложих пред вас, когато обсъждах устава/. При сегашните условия тези хармонични групи могат да бъдат различни общности, или дружества с нестопанска, или идеална цел, регистрирани извън закона за вероизповеданията, свързани с изучаване и прилагане на общото за всички Учение на Учителя Беинса Дуно. Как ще стане – питат някои – това е невъзможно – ами имотите…..ами издателството..…ами Рила…..На тези въпроси отговарям така:
От край – време има една практика, при която, ако всичко е проведено честно, резултатът е непоклатим  пред закона – унаследяването на имоти от наследници след отваряне на завещанието. За тази цел нашето Братство трябва да си избере нов управителен съвет, който да е убеден единодушно в това, което предлагам. Та, с решение на УС да се предложи на всички Братски общности в България да се пререгистрират като самостоятелни общности /малки хармонични групи/ за /примерно/ Нова Духовност и Култура, без централно ръководство, по Закона за юридическите лица с нестопанска цел с всичките произтичащи от това права и задължения, включващи и липсващите сега финансова самостоятелност и управление на имотите /Устав на ОББ, гл.УС, т.19.4/. След приключването на пререгистрацията на желаещите, УС обявява за свои юридически приемници всичките хармонични групи /както баща децата си/ и им завещава имотите и цялата си останала собственост, попадащи в техните региони. След  приключването на всичко това идва място на примера за саможертва – Управителният съвет достойно да се саморазпусне. Тогава всички правоприемници ще си приемат правата по стопанисване на признатата им братска собственост до по – добри времена. С цел "спасяването на Рилската лятна школа" /цитат от един призив/, а защо не и за създаването на нови такива по други свети места в Родопите, Витоша, в Балкана, по Черноморието…, може да се обособи отделна хармонична група, която да се занимава с издирване, проектиране, строителство и стопанисване на Братски центрове, която да се самоиздържа, като всяка друга група от Веригата. Веднага искам да отбележа, че по този начин няма да може да се реши въпросът с издателската дейност, защото, ако тази група ще се занимава само с преиздаване Словото на  Учителя и някой – друг календар, и ако върши това по Божествените закони, тя трябва да фалира, но по този въпрос ще споделя мнението си по – късно. За координиране на индивидуалната работа в светлината на единството ни пред Бога и Учителя и за осъществяването на съвместни задачи и мероприятия с общобратско значение, ще се събира ежемесечно Съвет за хармонизиране между всички групи, в който ще участват само ръководителите на хармонични групи, без постоянен председател, който ще определя общите задачи в светлината на постоянното служене на Невидимия Ръководител на Веригата от хармонични групи и на Съвета за хармонизиране – Учителя Беинса Дуно. Когато се налага, за нуждата на организирането на Общи събори, за посрещане на гости от чужбина, и за  възникнали други финансови нужди в някои групи, вече споменах, но напомням, Съветът за хармониране, след преценка важността на потребността, ще разреши откриването и обявяването по групите на целева банкова сметка. Сега сме в периода на Веригата, а за да достигнем до правото достойно пред Учителя и благословени от него да основем Духовно Общество Бяло Братство и да си избираме ръководства, и да служим всеотдайно и с много Любов само на Него, пряко, без посредници и самозвани лидери, трябва още много да работим преди всичко върху себе си. С това право може да ни удостои само Той, и то ще ни бъде дадено едва тогава, когато го заслужим. Чак тогава, когато по брънките на Веригата бъде създадено това Велико Общество на добрите хора, ще може достойно отново да се наречем религиозни и да споменаваме думата “Религия” без притеснение. В този смисъл Учителят казва: "…Братството е условие за идването на Любовта между хората. В бъдещата религия всички хора ще бъдат родени от Бога, ще съставляват едно голямо семейство. Всеки ще бъде готов да се жертва за другите. Тогава няма да срещнете човек, който да се нуждае от нещо”.

Длъжен съм да отбележа, че нашата Братска група отдели особено внимание на обсъждането на въпроса за регистрацията и за нашата духовна принадлежност, в резултат от което се проведоха няколко разговора, единият от които беше протоколиран и назован събрание, на което с пълно единодушие беше потвърдена позицията за излизане от групата на религиозните деноминации.

Толкова по въпроса за официалната ни регистрация, за недоимъка и за разумното определяне позицията и мястото ни в спиралата на Духовния ни път сега, в този миг, не в необозримото бъдеще…...

…Обични сестри и братя,
С изнесеното по – горе и с онова, което следва, не ангажирам никого от вас, просто споделям своите убеждения, които формират и моето поведение. И тъй, като съм убеден във верността им, не бих им изменил и занапред. Ще се радвам, ако имам съмишленици, което е гаранция за плодотворна бъдеща съвместна работа. Явно, обаче, тези мои убеждения не попаднаха в резонанс с убежденията на сегашното ръководство на Общество Бяло Братство – България и гравитиращите около него, което е за мен напълно разбираемо.

Аз  не подкрепям издаването, преиздаването и популяризирането на Словото и музикалното наследство на Учителя, да бъде средство за препитание и реализиране на бизнес – печалби.. С това трябва да се занимават братя и сестри, реализирали достойно древните си опитности и знания, за което са възнаградени от Бога на светски план и са финансово обезпечени, които с доброволни дарения, с благодарност, признателност и Любов към своя Висш Работодател ще реализират тази издателска и просветителска дейност. А какво нередно има това да се реализира в най близкото до тях издателство, а ако е по силите на местната група, защо пък да не си учреди свое? Пък ако толкова е необходим контрол по издаването на Словото, нека се регистрира Издателство към Веригата, но на всички да им е ясно, че там от преиздаване няма да се печели за хляб. Който твори по законите на Учението, който реализира способности, дарби и таланти, той нека печели, но който преиздава и разпространява наготово – не! Знаем, какво е казал Христос за търговците и храма…Някой беше сравнил личното облагодетелстване от преиздаването с печатането на фалшиви пари…
 
Аз не подкрепям патентоването на каквото и да било, свързано с Делото на Учителя – за мен това е реакция, на незрели, страхливи и обсебени от пагубни егоцентрични сили войни, които нямат достойнството да признаят своята духовна и практическа немощ, станала причина за временния успех на противника. На това място  победения би трябвало достойно да поздрави победителя за добре свършената от него работа и да се оттегли смирено за равносметка и прегрупиране на духовните сили. Така е при адептите на двете ложи, защото те отлично знаят, че забраните и, изобщо, всички форми на насилие раждат герои в противниковия лагер.

Аз не подкрепям опитите за налагане на антропософията като единствено верен път за съвременно духовно ограмотяване. Питам, какво значи понятието “съвременност”, отнесено към вечните и безкрайни принципи и законите за тяхната проява, на които сме подвластни всички, и не са ли всички материални временно - пространствени модели /земя, небе, време, място…/, всъщност, примери за разумните форми и фази на проява на определен принцип, дадени в достъпен за нас вид, или т.н. символи, към разчитането на които Учителят се е отнасял като към четене на Божието Слово? И как може да се определи еднозначно на какво духовно ниво са всички души, събрали се примерно тук, и механично да се обявят за еднакво духовно неграмотни? Не допуска ли антропософията възможността от среща на Души с различен Духовен стаж, пък дори и различаващ се с хилядолетия? Мисля, че тази апостолска дейност на антропософско ограмотяване, изпълнена с толкова младежки плам и ентусиазъм, в което няма нищо лошо, трябва да се върши ненатрапчиво, без нападки към инакомислещите, със смирение, с Духовен такт и братска любов, което значи -  мъдро, за да не се създават условия за пораждане на негативни мисли със скрит в тях упрек по отношение на делото. Защото всеки Духовно грамотен човек знае, че дори създаването на условия и предпоставки за пораждане на негативни мисли е един много фин метод на тъмните сили за въвеждане в изкушение.

Аз съм за преосмисляне и на молитвения процес, като в основата на тази свещена дейност поставям Тайната молитва, интимната изповед с благодарност, общуването с вътрешния глас на Бога. Тези дълги по времетраене, много по количество и монотонно поднесени четения на псалми и молитви не са истинския знак за Духовността на едно общество и тяхното времетраенене и щеславното изнамиране на непознати текстове не е положителна мярка за Духовно ниво – напротив, това след определен момент действа тягостно и подтискащо и връща постигнатата с много труд представа, че сме членове на едно сравнително модерно духовно общество, столетия назад. Тези форми на молитвена работа са приети от Учителя в периода на внимателния Духовен подбор на подготвените “…за повдигане Религиозния Дух на българския народ”, с цел тяхното плавно излизане от църквите. Нека да си припомним, как Учителят е започвал по – късно много свои беседи само с Тайна молитва, или как дори на един духовен празник, след като един притеснен брат многократно го е питал и му е напомнял за наряда, той е започнал беседа без никакъв наряд.

Предлагам да се осмисли и естеството на отслужване молитва за болни приятели / казвам “отслужване”, – защото за мен молитвата е служба, а не просия, в каквато сме я обърнали, защото при службата първо служиш на господаря си, после ти се плаща/, та, знае ли този, който я отслужва, пък и често предлага на приятели за обща практика, какъв е планът Божи, та ще Го моли за неговата промяна? Кои сме ние, всъщност, та да се месим в енергийното Божие стопанство и да просим отклоняването на непредвидени от Бога сили, пък макар и за благи цели? А ако това се окаже изпращане на енергийна помощ без да е допусната свише, къде ще отиде тя, а ако е недопустима там, където сме я насочили и ако остане самотна, кой ще си я прибере? Въпроси, въпроси………Когато е имало неразбиране, Отец се е смилявал над грешките ни, но след като имаме Великото Слово на Учителя, тези положения вече трябва да ни се проясняват. Истина е, че трябва Вяра, за да се реализира помощта, но не вяра във верността на Словото Божие, а Вяра в служенето, вярност в прилагането – значи, в даването. По – друго ще е, и мисля, че Бог по – ще ни се зарадва и по – ще ни разбере, ако подредим молитвата си така, че след обръщението към Него, най отпред да казваме: “ ДАВАМ ОТ СИЛИТЕ, С КОИТО МЕ ДАРЯВАШ ВСЕКИ ДЕН, И КОИТО ПРИЕМАМ СЪС СИНОВНА БЛАГОДАРНОСТ, ТОЛКОВА, КОЛКОТО ТИ РЕШИШ, ЧЕ Е НУЖНО, ЗА ОБЛЕКЧАВАНЕ СТРАДАНИЯТА НА……”и т.н. Нека първо поставим даването и готовността си за саможертва за брата, сестрата, приятеля, даже за някой непознат, ако молитвата е групова, но първо всеки да се замисли, дали точно за този брат, или тази сестра му се дава от своите сили. Ако не му се дава – да не дава. Но да се моли механично, без да осъзнава от къде ще дойде тази енергия, за да стане на крака някой приятел, който явно има да плаща пред Бог, е все едно да молиш Бог да зачеркне дълговете му. От къде накъде ще се месиш в делата на Божията хазна? Ами като си толкоз ербап, бръкни, извади и плати…Бог може и да не ти приеме даването точно за този случай, или пък ако го вземе, и след помощта нещо остане, ще знаеш поне в коя банка си го вложил – пък някога, ако няма кой да се жертва за теб, може сам да опреш до него.

................Накрая ще ви разкажа една притча:
 
"Имало едно време дванадесет братя, които, след като любимият им баща си отишил на онзи свят, получили в наследство една дебела книга и една голяма, здрава, кръгла и празна торба. Книгата била именувана: “Как да напълним торбата”. Баща им, понеже всичките ги обичал еднакво, не обявил никого за свой наместник, като мислил, че така няма да ги разедини. Но те, понеже криво разбрали равенството, дълги години не могли да се разберат как да си разпределят четенето на книгата по братски, и тъй като само си я прехвърляли от ръце на ръце, прочели я оттук оттам. Накрая, как да е, у всеки останало по нещо, колкото със сборните си знания да намерят Рога на изобилието и да се разпределят около торбата. И така, кой каквото прочел, това направил – единият застанал от изток, другия от запад, третия от север, четвъртия от юг, още четири братя застанали в полупосоките,  и дружно хванали торбата и я вдигнали, трима от останалите обикаляли с молитви около нея да пазят от крадци и сеирджии, а пък последния направлявал и управлявал процеса на пълненето. И изведнъж – що да видят тримата пазачи и шефа – на дъното на торбата имало дупка, една голяма добре оформена дупка. Толкова голяма, че нямало смисъл да се кърпи.  През дългите години, докато братята си прехвърляли книгата от ръка на ръка, мишките си свършили работата. И като текнали едни блага в бащината торба – та през дупката - навън. Отначало четиримата се стъписали, но за кратко – торбата не става за кърпене, пък отгоре тече – навели се в единомислие и започнали да ловят каквото могат от благата и братски да си ги разпределят. А другите братя, понеже надигали нависоко с двете ръце, не виждали какво става и все питали: “Не се ли напълни вече тази торба?”, а тези отвън, дето не са чели за носачи, отговаряли: “До ще ден, до ще ден…имайте смирение и търпение и Бог ще ви възнагради.”  А баща им ги гледал и си мислил: “Милите ми, че не четоха както трява, не четоха, че не прилагат както трябва, не прилагат, ами няма ли поне кой да се сети да сменят торбата, тогава нещата може и да се пооправят някак си…”

С това смятам да приключа. Само че, за да е ясно, защо все пак ви отнех толкова време, ще направя следното обяснение: в човешкия живот има два пътя на извършване на промените – път на еволюцията и път на революцията. Това са и двата пътя, по които би могло да се стигне до реализиране на всичките ми виждания за нов братски живот в състава на настоящото Братство, като: революционният път, който често е предпочитан, защото привидно ускорява процесите, изисква да се работи за промяна на устава и избор на ново централно ръководство, което да осъществи достойното излизане на Общество Бяло Братство от компанията на религиозните деноминации, чието оставане сред официалните религии след влизането ни в Европейския съюз е повече от съмнително. Революционните методи на осъществяване на една идея не винаги са удачни за прилагане, но когато се налага ускоряване на един процес, да. Христос защо се е развъртял из храма, а не е оставил търговците да се вразумят и да се изнесат от там по пътя на еволюцията? Та, поемането по този път означава да се води всеотдайна духовна кампания за убеждаване на братствата в страната в истинността на това деяние и от неговата неизбежна потребност, за да се опази все още съхранената тук – там светлина, останала след заминаването на Учителя. За изпълнението на тази мисия са нужни войни, в популярния смисъл на думата. Хубаво ще е да се работи на този фронт, но хубаво ще е да не забравяме и другия – фронтът на тихите промени, фронтът на еволюцията. На него се изграждат модели на новото и те понякога действат по – убедително на колебаещите се от гръмките думи и спорове. А и на такъв модел, макар и съвсем в начален етап на създаване, служих, преди да бъда избран тук миналата година. Той не е регистриран като религиозна деноминация, много лесно и бързо може да се оформи като средище на малки хармонични групи, в които да се изучава и прилага Учението на Учителя Бейнса Дуно, а и самият той, като самостоятелен организъм, може да послужи като модел при създаването в близко бъдеще на центрове по местоживеене в страната, обособени най – вече от сегашните братски групи, обединени във Верига от хармонични Общности за Нова Духовна Култура в България, координирана от Върховен хармониращ съвет……………………………

АМИН


Иван Иванов
Варна  -  12.09.2004г.”


Благодаря ви, сестри и братя!
Благодаря за търпението, което проявихте в четенето на част от отчета ми и ще се радвам, ако той предизвика размисъл и споделяне на мнения и становища по повдигнатите въпроси и проблеми. /Ако администраторът прецени, може да създаде нова дискусионна тема по материала./

Неактивен Владимир

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #11 -: юли 21, 2006, 07:44:08 am »
Да имаш под ръка Истината, да се питаш законна ли е или не, да се чудиш как да я узакониш, са някакви много абсурдни действия.

В противен случай:
Законно ли е да знам Истината?
Законно ли е да я търся?
Законно ли е да я прилагам?

А, мога ли да не спазвам Истината?

Много хора имат интерес Човек да не види Истината, но това в крайна сметка не зависи ли си от самите нас? От Хората зависи какъв ще е моралът на Обществото - това е пределно ясно на всеки.
Питам: Защо тогава се спи и се оставят без ответни действия, морално неразвити, “силни” на деня да грабят от морала на обществото? Без морал и с част от милиметъра не може да се помръдне.
Е, наистина знам, че всеки знае за какво говоря, ала пак ще Питам: Нали “Чрез Бога ще направим юначество.”?

Неактивен Вили

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #12 -: юли 22, 2006, 04:53:37 am »
И чрез ЛЮБОВТА!

Любовта е сила с която трябва да се съобразяваме. :D


Вили
Вили

Неактивен iliyanameleva

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 18
    • ICQ Messenger - 263590347
    • Профил
religiq li e u4enieto na BQLOTO BRATSTVO, ili nova kultura
« Отговор #13 -: август 22, 2006, 08:14:54 am »
:roll: Нямам претенции да съм знаеща, не познавам никого от членовете на Братството. Но моето мнение е, че ако трябва Великото дело на Учителя да се сведе до членство в някаква организация, която да управлява другите и да решава "проблемите отгоре" , то тази организация е обречена. Напомня много на едни организации от близкото минало.
 На този народ, на тази Земя са и нужни СЛУЖИТЕЛИ! Не е ли време всеки да помага с каквото може?
 "Богатий с парите, учений с умът." - За това се нарича Братство. А ако някой още се притеснява как ще бъде приет от обществото или роднините, нека си се притеснява, значи още служи на суетата.
 Глупаво е да се нападат помежду си различните общества /антропософи, приятели на братството, други духовни/, защото идеята и целта трябва да е една-Любов!
 Нека оставим дребнавото човешко съзнание настрана, да дадем път на Светлото, Божественото.
 "Любов може да има само между две /в случая повече/ разумни души.
Между един разумен и един глупав човек никаква любов не може да съществува. Между тях може да има само отношение между господар и слуга. Любовта между разумните души е широка, тя е Космичната Любов, която обхваща целият свят. В Космичната любов, Космичното начало ни оставя свободни да се проявяваме както разбираме."
 Имам и такъв въпрос: Ако аз нямам финансовата възможност да посетя някое мероприятие, организирано от братството, това прави ли ме недостойна за братството?
 Малко съм разочарована, че има такива отношения. Идеята е възвишена и красива, нека не я опорочваме  както много други идеи в човешката история.
DOKOSNA ME S CHISTOTATA MANICHKO DETE OT LIUBOVTA NEZEMNA NE SE STRAHUVAT TE. TE NOSIAT YA V SEBE SI OT TAM...                 NO S NEIA VTOZI SVIAT OSTAVASH SAM.